تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری امضا شد
کد خبر: 3576788
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری امضا شد

گروه شبکه‌های اجتماعی: تفاهم‌نامه مشترک ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت علمی و فناوری رياست‌جمهوري با موضوع همكاری حمایت از استقرار صنایع دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پيام به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف حمايت از شرکت‌های دانش‌بنيان و محصولات داخلي در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دومين تفاهمنامه ميان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری به امضا رسيد.  

اين تفاهم‌نامه به امضای محمود واعظي، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به امضا رسيد که هدف اصلی از امضای این تفاهم‌نامه تسهيل فضای كسب و كارهای دانش‌بنيان و توسعه اشتغال فناورانه است.

علت انتخاب منطقه ویژه اقتصادی پیام این است که این منطقه ويژگي‌های بی‌نظيری همچون نزديك بودن به پايتخت، دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي، مراكز صنعتی و فناوری و آزمايشگاه‌ها و همچنين دسترسی به زيرساخت‌های ديگر مورد نياز شرکت‌های دانش‌بنيان را دارد به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت‌های دانش‌بنيان است.

براساس اين تفاهمنامه مشترک، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از طريق شركت خدمات هوايي و منطقه ويژه اقتصادی پيام متعهد شده است تا با شرايط مناسب زمين با شرايط مناسب در اختيار شركت‌های دانش‌بنيان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهد. همچنین تأمين زيرساخت‌های اصلی استقرار صنايع دانش بنيان، فراهم كردن زمينه ايجاد گمرك محصولات دانش‌بنيان از طريق رايزنی با وزارت امور اقتصاد و دارايی از ديگر تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اين تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

معاونت علمي و فناوری رياست‌جمهوری نيز متقابلا متعهد شده است تأمين زيرساخت‌های تكميلي از محل منابع ملي و ترغيب و هدايت شركت‌های دانش‌بنيان به استقرار در منطقه ويژه اقتصادی پيام را دنبال كند.

هر دو طرف نیز برای ايجاد گمرك محصولات دانش‌بنيان و ايجاد صندوق حمايت از سرمايه‌گذاری خطرپذير به صورت مشترك بايد اقدام كنند.

نظر به اینکه دراين سال‌ها تأکید مقام معظم رهبري برارتقای جايگاه جهاني كشور و افزايش سهم توليد و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنيان و دستيابي به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنيان در منطقه دانستند و اجراي قانون حمايت از شركت‌های دانش‌بنيان ابزاری مؤثر به منظور تحقق سياست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق اقتصاد دانش بنيان است و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد شد.
captcha