کارگروه «طرح و برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌های مساجد» در بجنورد برگزار شد
کد خبر: 3576875
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

کارگروه «طرح و برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌های مساجد» در بجنورد برگزار شد

گروه معارف: کارگروه طرح و برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با حضور مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، این کارگروه به‌عنوان نخستین کارگروه آموزشی مدیران کانون‌های مساجد به‌مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد بود که با موضوع «طرح و برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌ها» در محل کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب(ع) بجنورد برگزار شد.
علی یوسفی، مسئول فرهنگی کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب(ع) بجنورد در جمع مدیران و اعضای کانون ها بر جذب افراد به خصوص نوجوانان و جوانان به مسجد تأکید کرد و گفت: رفتار و کردار ما مسجدی ها باید به گونه ای باشد که بتوانیم جاذبه مساجد را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت های مسجدی دلی است و باید با دل و جان آمیخته و انجام شود، بر برنامه ریزی مطلوب و جامع جهت فعالیت های درون مسجدی تأکید کرد.
دکتر یوسفی با بیان اینکه تبادل نظرات و تجربیات مدیران کانون ها بسیار می تواند راهگشا باشد، خواستار راه اندازی کانال ارتباطی از سوی دبیرخانه مساجد شد و گفت: با راه اندازی کانال به هر شیوه ای مدیران ضمن برقراری ارتباط مستمر با یکدیگر می توانند از تجربیات هم بهره مند شوند.
وی نیازسنجی مساجد شهری و روستایی از سوی مدیران کانون ها را به عنوان یکی از اولویت های سال آتی برشمرد و افزود: با توجه به نیاز مساجد و همچنین بررسی توانمندی های مساجد دیگر، می توان رابطه ای مطلوب در راستای رفع نیازمندی های مساجد برقرار کرد.
مسئول فرهنگی کانون فرهنگی و هنری علی ابن ابیطالب علیه السلام بجنورد همچنین بر یک دست کردن اعتبارات دستگاه های فرهنگی و عدم موازی کاری در راستای حل مشکلات فرهنگی جامعه تأکید کرد.
حسن نیری، کارشناس فرهنگی خراسان شمالی هم در این کارگروه در خصوص مسجد طراز اسلامی به ایراد سخن پرداخت و راه های رسیدن به مسجد طراز اسلامی را برای مدیران کانون های مساجد تبیین کرد.
در ادامه این برنامه «مرتضی خدادادی» کارشناس برنامه ریزی و توسعه دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی به تبیین وظایف و مسئولیت های این حوزه پرداخت و سوالات مدیران در این حوزه را پاسخگو شد.
گفتنی است؛ کارگروه‌های «اداری و مکاتبات»، «آموزش و پژوهش»، «فرهنگی و هنری»، «اطلاع رسانی و خبرگزاری» و کارگروه «مدیران کانون های پیشرو» پنج کارگروه دیگری است که تا آخر هفته در بجنورد برگزار می شود.
captcha