کنفرانس دفاع از زیارتگاه‌ها با حضور شیعه و سنی در پاکستان
کد خبر: 3577057
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

کنفرانس دفاع از زیارتگاه‌ها با حضور شیعه و سنی در پاکستان

گروه بین‌الملل: کنفرانس بزرگ «دفاع از زیارتگاه‌ها و مزارهای اولیاء» فردا، پنجم اسفندماه، با حضور احزاب و علمای شیعه و سنی در «سیون شریف» ایالت سند پاکستان برگزار می‌شود.

کنفرانس دفاع از زیارتگاه‌ها با حضور شیعه و سنی در پاکستان
از چپ: مولانا مقصود‌علی دومکی، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین ایالت سند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، در پی قتل‌ عام شیعه و سنی در زیارتگاه سیون شریف(مقبره عثمان مرندی) در پاکستان مجلس وحدت مسلمین ایالت سند با انتقاد شدید از عملکرد دولت در قبال مراکز و مدارس تکفیری‌ها آن‌ها را مسئول این حوادث اعلام کرد.
مولانا مقصود‌علی دومکی، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین ایالت سند گفت: دولت با وجود آگاهی از مدارس و مراکزی که برای گروه‌های تکفیری تبلیغ می‌کنند، هیچ عکس‌العملی نشان نداده است و حوادث مانند سیون شریف به خاطر همین بی‌توجهی دولت رخ می‌دهد.
مولانا مقصود دومکی افزود: متأسفانه دولت نه فقط عکس‌العمل جدی علیه تکفیری‌ها نشان نداده است؛ بلکه در داخل دولت افرادی مهم هستند که با این افراطی‌ها، هماهنگ عمل می‌کنند.
وی اعلام کرد: فردا پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه، کنفرانس بزرگ «دفاع از زیارتگاه‌ها و مزارهای اولیاء» با حضور احزاب و علمای شیعه و سنی در «سیون شریف» سند برگزار خواهد شد.
در تازه‌ترین حمله تروریستی به اهل سنت و شیعیان پاکستانی پنجشنبه گذشته(28 بهمن‌ماه)، بیش از 90 نفر شهید و 150 تن دیگر زخمی شدند، داعش مسئولین این حمله را پذیرفت.
منتقدین دولت بر این باورند که دولت اسلام‌آباد نتوانسته است از فعالیت‌های تروریستی گروه‌های سنی تندرو علیه اهل سنت و شیعیان جلوگیری کند.
captcha