ساخت و رونمایی از یادمان شهدای راه‌آهن در ایستگاه تهران
کد خبر: 3577158
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

ساخت و رونمایی از یادمان شهدای راه‌آهن در ایستگاه تهران

گروه جهاد و حماسه: فرمانده مركز مقاومت بسیج راه‌آهن از تکمیل و رونمایی از طرح حجمی یادمان شهدای راه‌آهن خبر داد و گفت: این طرح در تهران به‌عنوان یک نمونه به اجرا در آمده است و قصد داریم تا در تمام ایستگاه‌های کشور یادمان‌هایی را ایجاد کنیم.

سرهنگ داود عباس‌زاده، فرمانده مركز مقاومت بسیج راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اتمام ساخت و رونمایی یادمان شهدای راه‌آهن خبر داد و گفت: در کنار برگزاری مراسم یادواره شهدای راه‌آهن، از یادمان شهدای راه‌آهن در روز شنبه، 21 اسفندماه رونمایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به نقش و نگار این یادمان بیان کرد: این یادمان که به شکل طرح حجمی برجسته برو روی دیوار است، شامل نقش یک قطار می‌شود که در کنار آن یک ستون رزمنده ایستاده‌اند و همچنین از برخی از پنجره‌های قطار، رزمندگان بیرون را نگاه می‌کنند و با افرادی که به بدرقه آن‌ها آمده‌اند در حال خداحافظی هستند، در این بین از یکی از پنجره‌های قطار نقش یک کبوتر وجود دارد و یک پلاک که روی آن واژه شهید نوشته شده را به منقار دارد و در حال پرواز رو به آسمان است که نمادی از شهدایی است که با قطار به مناطق دفاع مقدس اعزام و شهید شدند. در کنار ریل‌های قطار نیز یک جفت پوتین وجود دارد که از داخل آن‌ها گل لاله روییده است.
مشاور مديرعامل راه‌آهن در امور ايثارگران در رابطه با ایجاد یادمان شهدا در ایستگاه‌های قطار در سراسر کشور گفت: این طرح را استاد رضایی که هنرمندی بین‌المللی است و در تبریز کارگاه دارد به اجرا در آورده است. این طرح در تهران به‌عنوان یک نمونه به اجرا در آمده است و قصد داریم تا در تمام ایستگاه‌های کشور یادمان‌هایی را ایجاد کنیم و مشهد و بوشهر در اولویت ایجاد چنین یادمان‌هایی قرار دارند.
یادآور می‌شود، مراسم رونمایی از این طرح حجمی در روز شنبه 21 اسفندماه در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار می‌شود.
captcha