اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی در راخین
کد خبر: 3577161
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی در راخین

گروه بین‌الملل: مؤسسه فعالیت‌های بشردوستانه «الحیاة» طرح خیریه‌ اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی را در شمال شهر «منگدو» واقع در ایالت راخین میانمار اجرا کرد.

در حال ادیت//طرح خیریه‌ای اطعام مهاجران روهینگیایی در راخین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آراکان، عبدالعزیز بن‌مرضاح، مدیر مؤسسه خیریه و فعالیت‌های بشر‌دوستانه «الحیاة» در این باره گفت: این طرح در قالب یک آشپزخانه سیار به منظور اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی و خانواده‌های پناهجویی که به دلیل حمله شدید نیروهای امنیتی میانمار از تاریخ 9 اکتبر(18 مهر) از روستاها و مناطق خود گریخته بودند، اجرا شد.
وی تصریح کرد: این طرح برای اولین‌بار 30 نوامبر سال 2016 (10 آذر) راه‌اندازی شد و حدود 8367 زن، مرد و کودک از 17 روستا در شمال منگدو در قالب این طرح اطعام شدند.
بن‌مرضاح افزود: به یاری خدا و تلاش مسلمانان روهینگیایی خارج از میانمار توانستیم این طرح را پیاده کنیم و این مؤسسه امید دارد که طرح مذکور تا زمانی که امنیت در ایالت راخین برقرار شود، ادامه یابد.
یکی از آوارگان شرکت‌کننده در این طرح گفت: این طرح در سایه اوضاع نابسامانی که از آن رنج می‌بریم، کار ویژه‌ و منحصر به فردی بود؛  بسیاری از کودکان روزانه از صبح زود در انتظار غذایی که برای آن‌ها آماده می‌شود، می‌نشینند تا با گوشت و برنجی که سال‌ها به علت فقر از آن محروم شده‌اند، اطعام شوند.
وی از افراد متمول مسلمان خواست که به مردم روهینگیایی یاری و کمک برسانند و کمک‌هایی از قبیل غذا، لباس و دارو را در اختیار این گروه از نیازمندان قرار دهند.
لازم به ذکر است، حمله‌ نیروهای امنیتی میانمار که از اکتبر سال گذشته آغاز شد؛ منجر به مهاجرت دسته‌جمعی حدود 200 هزار مسلمان روهینگیایی از ایالت راخین و فرار بیش از 57 هزار نفر از آن‌ها شده است.
captcha