نمایشگاه کتاب در شهرستان کوهبنان افتتاح شد
کد خبر: 3577216
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
به مناسبت هفته قرآن و عترت؛

نمایشگاه کتاب در شهرستان کوهبنان افتتاح شد

کانون خبرنگاران نبأ: همزمان با هفته قرآن و عترت استان کرمان نمایشگاه کتاب در کوهبنان با حضور مسئولین و انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان در محل سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با هفته قرآن و عترت استان کرمان نمایشگاه کتاب در کوهبنان با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، دادستان شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان در محل سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان افتتاح شد.
در حاشیه این مراسم رحیم سیف‌الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان با استناد به بیانات رهبر فرزانه و متفکر انقلاب اسلامی بیان کرد: در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه اسلامی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر فضاها و شبکه‌های مجازی  هر روز در حال گسترش هستند اما به هیچ وجه ذره‌ای از ارزش کتاب کاسته نشده چرا که کتاب همیشه در دسترس است و همگان به راحتی می‌توانند  از آن استفاده کنند و نیاز به وسیله جنبی ندارد و حمل و نقل آن به راحتی انجام می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر صنعت چاپ از رونق خاصی برخوردار است و مردم به راحتی به کتب مورد نیاز خود دسترسی دارند ولی سرانه مطالعه  در جایگاه خوبی قرار ندارد که جا دارد والدین در خرید کتب توجه بیشتری داشته باشند و خرید کتاب باید به‌عنوان یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود.
وی تاکید کرد: همان اندازه که خانواده‌ها به خرید وسایل تزئینی و تجملاتی اهمیت می دهند اگر به کتاب و خریدان اهمیت بدهند باعث می‌شود فرزندان آنان با کتاب انس بیشتری پیدا کنند جامعه اسلامی و ایرانی به جایگاه واقعی خودش خواهید رسید و شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه خواهیم بود.
سیف‌الدینی یادآور شد: نمایشگاه کتاب کوهبنان با هزار عنوان و پنج هزار جلد از انتشارات کتابدار به مناسبت هفته قرآن و عترت استان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان راه‌اندازی شده که به مدت یک هفته در دو شیفت کاری صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود و کتب با تخفیف 20 تا 50 درصد ارائه می‌شود.
نامجو کوهبنانی
captcha