همایش زن، آموزش و توسعه اجتماعی در بجنورد برگزار می‌شود
کد خبر: 3577239
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

همایش زن، آموزش و توسعه اجتماعی در بجنورد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد بجنورد گفت: یازدهم اسفندماه همایش زن، آموزش و توسعه اجتماعی در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد بجنورد با هدف توجه به نقش بانوان در توسعه جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، علی فیروزنیا رئیس دانشگاه آزاد بجنورد، صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: اکنون دو هزار و 397 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد معادل 44 درصد از جمیعت دانشجویان دانشگاه‌های آزاد خراسان‌شمالی را بانوان تشکیل می‌دهند و آمار 37 نفره اساتید زن دانشگاه آزاد بجنورد، 20 درصد از پست‌های مدیریتی و معاونت‌های دانشگاه که به بانوان تعلق دارد، نشان از اهمیت حضور این قشر در جامعه است.
وی محورهای همایش زن، آموزش و توسعه اجتماعی را، حضور زنان در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، زنان و فرآیند رشد جمعیت و تاثیر آن بر توسعه اجتماعی، نقش زنان در سلامت محیط زیست و توسعه پایدار، زنان اخلاق و حقوق شهروندی، زن، خانواده و رفاه اجتماعی و زنان و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام همایش، چکیده ای از مقالات ارسال شده در قالب یک کتاب چاپ شده و به نهادهایی از جمله نیروی انتظامی، استانداری، بهزیستی به جهت آسیب‌شناسی جامعه بانوان ارسال می‌شود.
فیروزنا با اشاره به اینکه این همایش منطقه‌ای، به همت دانشگاه آزاد بجنورد و با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل تعاون کار، رفاه و اجتماعی خراسان شمالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: میهمان ویژه این همایش فروغ احراری، رييس كميته تشكيلات و ارتباطات و عضو شوراي راهبردي زنان فرهيخته دانشگاه آزاد اسلامي و خانم پور رمضان، بانوی کارآفرین برتر خراسان‌شمالی خواهند بود.
وی یکی از برکات حضور اجتماعی زنان در جامعه و حضور موثر آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی را، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ذکر کرد و گفت: امروز جایگاه بانوان به برکت انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ تر از زمان قبل از انقلاب شده است.
رئیس دانشگاه آزاد بجنورد تصریح کرد: هیچ نهادی مانند دانشگاه آزاد در کشور، در امر توسعه آموزش بانوان، گام‌های اساسی بر نداشته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: گرایش دولت و دغدغه استاندار نیز، پیشرفت هرچه بیشتر بانوان و برگزاری به همایش و انجمن‌های تخصصی درحوزه بانوان به ویژه در حوزه اجتماعی است.
ملیحه یغمایی با بیان اینکه باید اتکاء به ظرفیت بانوان برنامه‌های خوبی را در جامعه استانی گسترش دهیم، تصریح کرد: ساختار مدونی که امروز در نهاد ریاست جمهوری و به تبع در وزارت کشور و استانداری‌ها ایجاد شده، مرهون زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی است و در زمان ریاست جمهوری ایشان، به صورت تخصصی به مسائل بانوان پرداخته شد.
وی اظهار امیدواری کرد بخشی از این همایش به بررسی ابعاد شخصیتی آیت الله رفسنجانی و نقش موثر وی در پیشرفت بانوان جامعه اختصاص داده شود.
دبیر علمی همایش منطقه ای زنان، آموزش و توسعه اجتماعی نیز اظهار کرد: 120 مقاله از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به دبیرخانه این همایش رسیده و با وجود اینکه این همایش مختص به استان بوده اما استقبال و ارسال مقاله از سایر استان‌ها، نشان از تبلیغات مناسب و علاقمندی به شرکت در مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی بانوان است.
محبوبه سلیمان پور با اشاره به اینکه 80 درصد از مقاله‌ها توسط نویسندگان خراسان‌شمالی ارسال شده است اظهار کرد: حدود 50 مورد از مقاله‌ها به‌صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مقالات ارسال شده در حوزه‌های علوم تربیتی، روانشناسی و مدیریت بوده و در هر مقاله سه داوری به‌صورت تخصصی انجام شده است.
captcha