ایران به تبعیت از قرآن پای تعهدات بین‌المللی خود ایستاده است
کد خبر: 3577241
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی:

ایران به تبعیت از قرآن پای تعهدات بین‌المللی خود ایستاده است

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم ضمن تبیین چرایی شعار مرگ بر آمریکا تاکید کرد: ایران به تبعیت از قرآن پای تمامی تعهدات بین‌المللی خود ایستاده است ولی دشمنان دائما ایران را متهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی امروز 4 اسفند در درس تفسیر خود گفت: عده‌ای در دوره پیامبر(ص) وحی را خواب‌های پریشان می‌نامیدند و پیامبر را شاعر و کاهن و ساحر معرفی می‌کردند، در حالی که اگر کسی شاعر و ساحر و کاهن باشد، چگونه می‌تواند پیامبر باشد.
این مفسر قرآن با بیان اینکه هدف آنان از این تهمت‌ها فحش دادن بوده است اظهار کرد: کسی که می‌خواهد در جامعه زندگی کند باید برهان و ادله برای کارهایش داشته باشد وگرنه با فحش دادن فقط سبب می‌شود دیگران نیز به معبود مومنین فحش دهند.
آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به این سؤال که چرا ما به آمریکا و استکبار شعار مرگ می‌دهیم عنوان کرد: مرگ بر استکبار برای این است که چندین سال علیه ما ظلم کرده و شب و روز  در حال جسارت هستند؛ امام علی(ع) فرمود سنگ را از همان جایی که آمد برگردانید، این‌ها شب و روز علیه ما تبلیغ می‌کنند و با تمام رسانه‌ها اهانت کرده و دروغ می‌گویند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه می‌گویند ایران منشا شرارت است و تروریست‌پرور است گفت: قرآن و عترت ظرفیت دارد که ملائکه تربیت کند، همین مردم ایران کاری کردند که ملائکه مدبرات هم معلوم نیست می‌توانستند بکنند؛ ده سال به ما آسیب رساندند؛ در 8 سال دفاع مقدس، هزاران شهید روی دست ما گذاشتند و شهرهای ما را خراب کردند ولی وقتی قطعنامه پذیرفته شد به تبعیت از قرآن پای تعهدات و تفاهم نامه‌های خود با کشورهای دیگر ایستادیم.
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ما در برخورد با مسلمین، مسیحیان، مشرکان و ملحدان و یهودیان و ... اگر چیزی را امضاء کردیم باید پای آن تعهد هم بایستیم و چون قطعنامه را پذیرفتیم متعهد شدیم ولی صدام از طریق منافقان به کشور حمله کردند و در جریان کویت هم باز تیری از سوی ما به صدام شلیک نشد. 
ما با این مظاهر و مجاهدت‌ها و ایستادن پای تعهدات می‌توانیم در جهان خود را معرفی کنیم وگرنه چهار تا لگدزدن و مدال گرفتن، افتخار واقعی نیست بلکه فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی این جامعه، افتخار است بنابراین عنصر اصلی نظام این است اگرچه اختلاس میلیاردی و نواقص و ... هم هست ولی باید روی این جوانب و فضیلت‌ها تاکید داشته باشیم.
آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری عنوان کرد: نماز ستون دین است و صبر هم اگرچه ستون دین اعلام نشده ولی در کنار نماز بیان شده است؛ فرمود اگر در معرض حادثه‌ای قرار گرفتید استعانت به صبر و نماز داشته باشید زیرا این دو ستون دین است و ما هم قطره‌ای در این عالم پر از تحولات هستیم.
وی عنوان کرد: امتحانات سخت سالی یکی دو بار است که مختص مسلمین صدر اسلام هم نیست و مصادیق آن نیز مالی یا مشکلات فرزندان و ... است ولی برخی امتحانات روزانه است و دائما در معرض آزمایش هستیم چون خداوند قسم فرموده است که انسان در سختی آفریده شده است از این رو ما موجودی ابدی هستیم و اگر 80 سال هم برای ابد امتحان بدهیم چیز بدی نیست.
captcha