برگزاری دومین کنگره ملی دیابت و رمضان در مشهد
کد خبر: 3577280
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

برگزاری دومین کنگره ملی دیابت و رمضان در مشهد

گروه اجتماعی: دومین کنگره ملی دیابت و رمضان با حضور بیش از 200 پزشک دست‌اندرکار دیابتی و اساتید دانشگاه‌های کشور و علما و اساتید فقه جهت پاسخ به سؤالات فقهی در رابطه با بیماران دیابتی در مشهد برگزار می‌شود.

سیدحسن جاودانی، مسئول رسانه مرکز دیابت پارسیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: کنگره ملی دیابت و رمضان برای دومین بار در ایران توسط مراکز دیابت پارسیان در مشهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش با حضور بیش از 200 پزشک دست‌اندرکار دیابتی و اساتید دانشگاه‌های کشور و علما و اساتید فقه جهت پاسخ به سؤالات فقهی در رابطه با بیماران دیابتی برگزار می‌شود، ابراز کرد: محمد حسنین، رئیس تشکیلات بین‌المللی دیابت و رمضان IDF، علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت درمان و آموزش پزشکی، محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمدرضا داود آبادی فراهانی، معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در این همایش حضور دارند.
جاودانی با بیان اینکه بررسی مشکلات بیماران دیابتی در خصوص روزه در ماه رمضان را از اهداف برپایی این همایش عنوان کرد و افزود: این کنگره ششم اسفندماه ساعت 9 تا 17 در هتل همای شماره دو مشهد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مضرات روزه گرفتن برای بیماران دیابتی، ادامه داد: روزه گرفتن توسط بیماران دیابتی باعث مشکلات دیگری در بخش‌های مختلف بدن می‌شود که این امر، افزایش هزینه‌های پزشکی کشور را به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل در این کنگره به عواقب روزه‌داری برای بیماران دیابتی پرداخته خواهد شد.
مسئول رسانه مرکز دیابت پارسیان ابراز کرد: همچنین موضوع روزه‌خواری برخی از افراد به دلیل بیماری‌های کوچک از دیگر موضوعات مورد توجه در این کنگره است.
captcha