ولايت؛ دژ رهايی‌بخش نخبگان از مسير انحراف/ انقلابی ماندن به غير از انقلابی بودن است
کد خبر: 3577293
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
آيت‌الله ايماني اظهار كرد:

ولايت؛ دژ رهايی‌بخش نخبگان از مسير انحراف/ انقلابی ماندن به غير از انقلابی بودن است

گروه اجتماعي: نماينده ولی فقيه در استان فارس، حصن محكم و قلعه استوار را كه موجب رهايی نخبگان و طلاب و روحانيت از دام شيطان می‌شود، را دژ ولايت، امامت و رهبري دانست.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس امروز، 4 اسفند در جمع طلاب جهرم با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبري به روحانيان و طلاب در خصوص انقلابي بودن، انقلابي ماندن و انقلابي عمل كردن گفت: نخستين بار معظم‌له اين مطلب را در جمع خبرگان مطرح كردند و بعد به مجموعه‌هاي از حوزه و همچنين دانشگاهيان، نخبگان، فرهنگيان و مسئولان امر اين معنا را متذكر شدند كه انقلابي ماندن به غير از انقلابي بودن است و انقلابي عمل كردن غير از اين است كه انسان اول كارش انقلابي باشد.

انقلابي ماندن به غير از انقلابي بودن است

وي با بيان اينكه تجربه و سابقه در اسلام همين معنا را تأييد مي‌كند، افزود: مواردي در اسلام وجود دارد كه افرادي با يك سابقه بسيار درخشان اقدام كردند و بعد هواها و هوس‌ها، لغزش‌ها، طمع‌ها و فرصت‌هايي كه در اختيارشان قرار مي‌گرفت آن‌ها را به سمت و سوي ديگري برد و از اين حالتي كه ابتداي امر داشتند، آن‌ها را خارج كرد.

آيت‌الله ايماني با يادآوري اينكه تاريخ در حال تكرار است، گفت: همان طور كه نخبگاني در زمان پيامبر(ص) دچار لغزش شدند امروز، هم برخي نخبگان دچار لغزش مي‌شوند لذا هر كس و در هر موقعيتي اين احساس را بايد داشته باشد كه ممكن است يك روز تحت تأثير وسوسه دنيا يا مطامع ديگري قرار گيرد و او را از مسير اصلي منحرف كند.

امام جمعه شيراز به بيان نكاتي در اين باره به طلاب و روحانيان پرداخت و گفت: نكته‌اي كه براي يك روحاني و طلبه مدنظر است اين است كه ما به خاطر آن جايگاه پيشوايي و پيش‌رو بودن و پيش‌برنده بودن در جامعه كه عهده‌دار هستيم، خواه ناخواه شيطان ما را به سادگي رها نمي‌كند و دست از هم سرمان بر نمي‌دارد و اينگونه نيست كه گمان كنيم شيطان ما را رها كرده است.

هيچگاه نبايد گمان كنيم كه شيطان ما را رها كرده است

وي ادامه داد: هر روز، هر لحظه و هر ساعت بايد انتظار وسوسه شيطان را داشته باشيم و آدم بايد خودش را به يك ركن وثيق و حِصن محكمي بسپارد كه حفظ شود وگرنه خود ما نمي‌توانيم نسبت به خودمان قول دهيم كه آدم خوبي باشيم؛ اين قول‌ها را خيلي‌ها دادند و نتوانستندعمل كنند و شيطان فريبشان داده و از مسير به درشان كرده است لذا كوشش كنيم كه اين حصن را پيدا .

آيت‌الله ايماني، اين حصن محكم و قلعه استوار را كه موجب رهايي نخبگان و طلاب و روحانيت از دام شيطان مي‌شود را دژ ولايت، امامت و رهبري دانست و گفت: بايد وارد اين دژ محكم شويم و از آنجا به مسير خودمان ادامه دهيم كه اين دژ نيز ولايت حضرت علي(ع) و فرزندان آن حضرت و پشت سر آن، ولايت فقيه و ولايت ولي امر مسلمين است.

نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد كه اگر در اين دژ و حصن رفتيم و قرار گرفتيم نجات پيدا مي‌كنيم البته بايد هرچه كه رهبر گفت بايد بگوييم سمعاً و طاعتا و اين حصن همان جاي محكمي است كه بايد به آن پناه ببريم تا خدا حفظمان كند.

تشكيك در ولايت، قطعاً به گمراهي ختم مي‌شود

وي با بيان اينكه هر كسي كه در امر ولايت تشكيك كرد، مسلماً گمراه خواهد شد، گفت: اولين كاري كه تمام واماندگان راه انقلاب انجام دادند اين بود كه در امر ولايت تشكيك كرده و براي خودشان در مقابل ولايت اجتهاد درست كردند و اين اجتهاد آنان را بدبخت كرد و به جايي رساند كه خسرالدنيا و الاخره شدند.

آيت‌الله ايماني با اشاره به كتاب «بازگشت» كه در آن چهره‌هاي انقلابي كه از راه انقلاب بازگشتند را معرفي مي‌كند، گفت: در تمام چهره‌هاي اين كتاب يك رگه‌اي از اجتهاد در مقابل ولايت از همان روز اول وجود داشت و اين رگه دائماً تقويت شد تا به جايي رسيد كه آنان به كارگزار راديو بي‌بسي، خبرگزاري‌هاي خارجي و دشمنان درجه يك انقلاب اسلامي تبديل شدند و تازه خودشان را هم انقلابي مي‌دانند.

نماينده رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر اينكه بايد ولايت را نگاه داشت، به جوانان و طلاب توصيه كرد كه نسبت به اين ولايت كوشش كنند تا آن را از دست ندهند و ادامه داد: گمراهي ابتدا با توجيه آغاز شده و با اجتهاد و ترديد در كارها و اتهام‌زني ادامه مي‌يابد تا به جايي كه مي‌رسد كه فرد خودش را از راه انقلاب جدا مي‌كند.

captcha