لاهیجان رتبه دوم استان در بحث سرانه امانت کتاب را دارد
کد خبر: 3577317
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

لاهیجان رتبه دوم استان در بحث سرانه امانت کتاب را دارد

گروه اجتماعی: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: لاهیجان در بحث سرانه امانت کتاب توسط اعضا در رتبه دوم استان قرار داد که این نشان دهنده علاقه‌مندی مردم این شهرستان به مقوله مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان ضمن تبریک انتخاب شهر لاهیجان به عنوان یکی از 20نامزد پایتخت کتاب ایران این موفقیت را به فرماندار، مسئولین و مردم کتاب دوست این شهر تبریک گفت.

بدن آرا رشد شاخص های مطالعه از جمله فضای مطالعه، امانت و اعضا در شهرستان لاهیجان و نیز توجه به برنامه های ترویجی در این حوزه از سوی شهرداری و سایر مسئولین شهرستان را یکی از عوامل مهم این انتخاب عنوان کرد و گفت: لاهیجان در بحث سرانه امانت کتاب توسط اعضا در رتبه دوم استان قرار داد که این نشان دهنده علاقمندی مردم این شهرستان به مقوله مطالعه است.

وی افزود: اگر با برنامه ریزی دقیق و تعامل، همفکری و همدلی در این حوزه فعالیت کنیم یقینا لاهیجان می تواند در سال آتی بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

بدن آرا همچنین با اشاره به ظرفیت گردشگری لاهیجان استفاده از این پتانسیل برای معرفی ویژگیهای فرهنگی بومی و محلی این شهرستان و حتی استان گیلان را بسیار موثر عنوان کرد.

در ابتدای این نشست مرتضی اکبری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان طی گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان شد.

گفتنی است بدن آرا پس از این جلسه با حضور در کتابخانه های عمومی شهید باهنر و مرحوم فیض لاهیجان با کتابداران این کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کرد.

captcha