تقویت انتفاضه سوم گامی برای نزدیک شدن به آزادی فلسطین است
کد خبر: 3577347
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
آیت‌الله کعبی:

تقویت انتفاضه سوم گامی برای نزدیک شدن به آزادی فلسطین است

گروه سیاسی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فراموش کردن آرمان فلسطین و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت آشکار به اسلام و مسلمانان است، گفت: تقویت انتفاضه سوم به‌ویژه در کرانه باختری در شرایط فعلی می‌تواند یک گام دیگر برای نزدیک شدن به آزادی فلسطین باشد.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و نقش این کنفرانس در حفظ مسئله فلسطین در ذهن افکار عمومی جهانی گفت: مسئله آزادی فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی در دوران معاصر از مصادیق روشن و بارز جهاد فی سبیل الله و جهاد دفاعی است.

مبانی شرعی، حقوقی، سیاسی و اخلاقی نجات فلسطین

وی افزود: از طرفی به لحاظ مبانی شرعی، حقوقی، سیاسی و اخلاقی، نجات فلسطین یک واجب شرعی، الزام حقوقی، ضرورت سیاسی و وظیفه اخلاقی و انسانی است که نه‌تنها بر عهده امت اسلامی بلکه وظیفه همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان است.
 
کعبی اظهار کرد: فراموش کردن آرمان فلسطین و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت آشکار به اسلام، مسلمانان و ارزش‌‌های اسلامی و انسانی است و باعث استیلای کفار و صهیونیست‌ها بر مقدرات امت اسلامی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به عقیده من محوریت آزادی فلسطین و قدس شریف برپایه مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی و تقویت باورها و ارزش‌های اسلامی و احیای امت اسلامی بر پایه رهبری الهی می‌تواند امت اسلامی را به یک قدرت بزرگ بین‌المللی در مقابل مستکبرین تبدیل کند و این شدنی است.

اهمیت تقویت انتفاضه سوم در کرانه باختری

وی با تأکید بر اینکه مقاومت ملت فلسطین در انتفاضه اول و دوم رژیم صهیونیستی را دچار عقب‌نشینی کرد، گفت: تقویت انتفاضه سوم به‌ویژه در کرانه باختری در شرایط فعلی می‌تواند یک گام دیگر برای نزدیک شدن به آزادی فلسطین باشد.

کعبی یادآور شد: ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین راه را برای ایجاد عزم و اراده جدی و در صدر قرار دادن آرمان فلسطین در جهان اسلام هموار کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که جبهه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کرده و می‌کنند با تقویت جریانات تکفیری و تروریستی و گرفتار کردن جهان اسلام به مشکلات و بحران‌های داخلی، آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما برگزاری این کنفرانس در تهران نشانه آن است که فلسطین در وجدان امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان بیدار است و چند گام دیگر تا آزادی فلسطین بیشتر نمانده است که آن هم در گرو وحدت امت اسلامی و جبهه مقاومت در مقابله با صهیونیست‌ها و پرهیز از دامن زدن به اختلافات جزئی در مسیر مبارزه است.
captcha