حمایت جمعی از تشكل‌های مردمی و قرآنی شیراز از مواضع آیت‌الله ایمانی
کد خبر: 3577349
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

حمایت جمعی از تشكل‌های مردمی و قرآنی شیراز از مواضع آیت‌الله ایمانی

گروه اجتماعی: جمعی از تشكل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی شیراز طی نامه‌ای از مواضع آیت‌الله ایمانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس درباره حواشی‌های مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام حمایت كردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی آیت‌الله ایمانی، در پی حواشی‌های رخ داده در مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام، جمعی از تشكل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی شیراز طی نامه‌ای از مواضع آیت‌الله ایمانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس حمایت كردند.

در این بیانیه آمده است:‌

بسم الله الرّحمن الرّحیم

أللّهم صل علی فاطمه و أبیها و بعلها و بنیها و السّر المستودَعِ فیها

محضر حضرت آیت الله ایمانی (دام عزه ) نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

سلام علیکم

آنچه در افتتاحیه مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز رخ داد که منجر به تکدر خاطر حضرتعالی و تولیت گرامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و مردم ولایتمدار و انقلابی فارس گردید در ابتدا نوعی اهمال و عدم دقت برنامه ریزان را به ذهن متبادر می‌ساخت و انتظار عذرخواهی مسئولین امر و جبران چنین اشتباهی، بدیهی به نظر می‌رسید؛ لیکن پس از صدور بیانیه اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس نه تنها هیچ‌گونه نشانه‌ای از عذرخواهی و پشیمانی در آن دیده نشد، بلکه نشان از آگاهی کامل برگزارکنندگان این مراسم، از تمامی اجزای برنامه می‌داد و در ادامه این خطاهای پی در پی، در اقدامی کم نظیر در خصوص مواضع صریح نمایندگان مردم ولایتمدار فارس در مجلس خبرگان رهبری نسبت به عدم رعایت موازین شرعی در مراسم افتتاحیه، اظهار نظر هجو و گستاخانه ای از طریق رسانه‌ها منتشر گردید.

و در حالی که انتظار می‌رفت استاندار فارس در حوزه اختیارات قانونی خود، برخورد متناسبی با خاطیان به‌عمل آورد، در جلسه‌ای نمادین که در استانداری تشکیل گردید، طرح‌های مرتبط با این رخداد بین‌المللی که عموماً طرح‌هایی کلیشه‌ای و خالی از محتوا می‌باشند، مصوب و بدون تذکر و توبیخ متولیان این برنامه، علی‌الظاهر قائله را ختم به خیر نمودند.

از این‌رو این سؤال پیش مي‌آید که آیا فقط یک اشتباه در برنامه‌ریزی رخ داده است یا اینکه باید مسأله را عمیق‌تر مورد بررسی قرار داد و این نوع مدیریت و برنامه‌ریزی را نتیجه یک نوع تفکر دانست؟

به راستی تعریف جناب آقای افشانی که نماینده عالی دولت در فارس می‌باشند و مدیران تحت امر ایشان، از جوان مسلمان چیست و شاخصه‌های جوان تراز انقلاب اسلامی را چه چیزهایی می‌دانند؟

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس و همکارانشان شاخصه‌های جامعه اسلامی و وجه تمایز آن را با یک جامعه سکولار، در عمل چه می‌دانند؟ و تجانس برنامه‌های فرهنگی را با اسلام ناب محمدی(ص) و تمایز آن با اسلام آمریکایی را در چه چیزی می‌دانند؟

به راستی خروجی این نوع تفکر و برنامه‌ریزی چه قرابتی با گفتمان انقلاب اسلامی دارد و سقف انتظارات استاندار فارس از چنین فرصتی که در سومین حرم اهل بیت(ع) پیش آمده چیست؟

اگر قرار باشد که خروجی پایتختی شیراز و استانبول یکی باشد بفرمایند، تا مردم تکلیف خود را بدانند.

بی شک حمایت ما از مواضع حضرتعالی و تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و پاسخ‌گویی مسؤولین امر به افکار عمومی و نیز عذرخواهی آنان بابت این عمل ساختارشکنانه و صدور بیانیه نامعقول و گستاخانه اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس، کمترین کاری است که می‌تواند انجام گیرد.

در خاتمه ضمن درخواست ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری تشکل‌های انقلابی شهرمان در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های مرتبط با این رخداد بین‌المللی، از همین طریق به حضورتان که نماینده رهبرمان هستید، اعلام می‌کنیم، که همگی ما در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده جانفشانی هستیم و در راستای نیل به رهنمودها و اوامر ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با هیچ فرد یا گروه یا تشکیلاتی هیچگونه تعارفی نداریم و ضمن بیعت مجدد با حضرت ایشان، اجازه نخواهیم داد با بی مبالاتی و تسامح و تساهل عده‌ای معلوم الحال، حرکت فرهنگ‌ساز انقلاب و نظام اسلامی دچار وقفه شده و حریم مقدس فقاهت و مرجعیت خدشه‌دار گردد و حق پیگیری قضایی تخلفات روشن و دروغ پراکنی‌های رسانه‌ای صورت گرفته را برای خود محفوظ دانسته و در این باره منتظر اذن جنابعالی خواهیم بود.

«... إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَیهِ أُنِیبُ؛... من قصدى جز اصلاح [جامعه] تا آنجا كه بتوانم ندارم و توفیق من جز به [یارى] خدا نیست بر او توكل كرده‏ ام و به سوى او بازمى‏ گردم» (آیه 88 سوره هود)

شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در ایران ـ اسفندماه ۱۳۹۵

جمعی از تشکل‌های فرهنگی مردمی شیراز

این گزارش می‌افزاید، امضا کنندگان این بیانیه نیز به شرح ذیل اعلام شده است:

کانون رهپویان وصال

مجموعه فرهنگی تربیتی فاتح شیراز

هیئت انقلابی شهدای گمنام

مؤسسه خادم الرضا(ع)

مؤسسه دارالقرآن نور

کانون فرهنگی شهدای کوشکک

ستاد فرهنگی تبلیغی سلمان فارسی

جامعةالقرآن الکریم شیراز

کانون اندیشه و بصیرت

کانون نخبگان امام صادق(ع)

قرارگاه رسانه‌ای فاطر

خانه میثاق جوان

مؤسسه اقلیم پارس

جمعیت دلدادگان حضرت علی اکبر(ع)

مهاد رسانه پژوه شیراز

دبیرخانه سوگواره بین‌المللی طریق الحسین(ع)

کانون ازدواج آسان کبوتران حرم

بنیاد صیانت از خانواده استان فارس

مؤسسه خانواده مطهراستان فارس

مؤسسه راهبرهای اجتماعی همراز مشاور

مؤسسه آموزشی و فرهنگی سابقون

مرکز علمی فرهنگی و فروشگاه پاتوق کتاب

مؤسسه ترنم آفتاب

مؤسسه فرهنگی هنری سحاب

مؤسسه بچه‌های کتاب

جمعی از طلاب شیرازی مقیم قم

مرکز مطالعات تطبیقی و آسیب‌شناسی عصرغیبت

مؤسسه راه منجی

هیئت لواءالزینب(س)شیراز

هیئت مکتب الزهرا(س) شیراز

گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع)

مؤسسه فرهنگی کوثر

هیئت حب الحسین(ع)

قرارگاه دانش‌آموزی فرهیختگان

مؤسسه همراز جوان

مؤسسه رهپویان سیر

دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج

گروه جهادی پیامبر اعظم(ص)

کتابخانه تخصصی حضرت ولی عصر(عج)

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج الرسول(ص)

اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس

کمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز

موسسه حدیث هدایت

هیئت حضرت علی اکبر(ع)

مرکز فرهنگی مدینةالنبی(ص)

مؤسسه قرآن و عترت مدینةالنبی(ص)

قرارگاه حاج قاسم سلیمانی

مکتب‌القرآن ثارالله(ع)

مؤسسه کاشف العلوم(ع)

captcha