گزارشی از فعالیت‌های خودجوش و وسیع دارالقرآن تسنیم + عکس
کد خبر: 3577508
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

گزارشی از فعالیت‌های خودجوش و وسیع دارالقرآن تسنیم + عکس

گروه جلسات و محافل: کلاس‌های آموزشی دارالقرآن تسنیم و فعالیت‌های جانبی این دارالقرآن در محله 13 آبان شهرری درحال برگزاری است که کاملا خودجوش بوده و هیچ وابستگی به نهادها و سازمان‌ها ندارد و با حداقل امکانات، فعالیت وسیعی در سطح محله خود انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دوره‌های آموزش قرآن کریم به همت دارالقرآن تسنیم در محله 13 آبان شهرری در طول هفته در حال برگزاری است. این دوره‌ها، در روزهای چهارشنبه، بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در محله 13 آبان، خیابان شهید مولایی، کوچه دی 8 برگزار می‌شود.

گزارشی از فعالیت‌های دارالقرآن تسنیم + عکس

در این مسجد سه کلاس مجزا در شبستان برگزار می‌شود که عبارتند از کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی که توسط رضا جوانبخت و هادی عباسی اداره می‌شوند و کلاس فصیح‌خوانی که توسط میلاد فروتن‌راد برگزار می‌شود.

این کلاس‌ها و فعالیت‌ها، به‌خاطر وضعیت مالی ضعیف نبود حتی تخته وایت برد، و سیستم صوتی و همچنین کلاس‌های مجزا، به صورت همزمان در شبستان مساجد و در ازدحام جمعیت و سرو صدا برگزار می‌شود.

در ادامه فعالیت‌های این دارالقرآن، صبح‌های جمعه، سه کلاس مجزا مخصوص خردسالان و نوجوانان در شبستان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در شهرری، محله 13 آبان، عظیم‌آباد برگزار می‌شود. بنا براین گزارش، کلاس‌های روخوانی توسط محسن سوری، کلاس روان‌خوانی توسط حسین محمدی و کلاس فصیح خوانی توسط حسین فتحی اداره می‌گردد.

در این کلاس‌ها، تدریس بصورت کلاسیک و با کتابهای کمک آموزشی: روخوانی و روان‌خوانی نور تالیف محمد خواجوی و احمدحاجی شریف و کتاب روانخوانی قرآن کریم تالیف علی قاسمی و تجوید سطح یک تالیف سید محسن موسوی بلده برگزار می‌شود.

از جمله فعالیت‌های این دارالقرآن، می‌توان به برگزاری کرسی‌های تلاوت با هدف ترویج کرسی‌های تلاوت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، در طول هفته در مساجد محله 13 آبان اشاره کرد که در این کرسی‌ها، هر شب، قاریان محله 13 آبان در مساجد به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازند.

گزارشی از فعالیت‌های دارالقرآن تسنیم + عکس

بخش دیگری از فعالیت‌های این دارالقرآن، برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی و تفریحی است که یکی از آنها برنامه فوتسال است. این برنامه به صورت هفتگی، از ساعت 9:30 الی 12:30 ویژه قرآن‌آموزان و از ساعت 18:30 الی 20 ویژه اساتید برگزار می‌شود.

در پایان یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه دارالقرآن تسنیم، 25 شهریور 1395 با حضور محمد بنیادی و حسین رستمی و به همت جوانان فعال مساجد امام رضا(ع)، حضرت سیدالشهداء(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) شهر ری، برگزار شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها، می‌توانند با شماره های ۰۹۱۹۱۲۲۰۶۱۷ و ۰۹۱۹۷۶۰۶۱۸۰ و ۰۹۳۸۶۶۳۲۳۷۱ تماس حاصل کنند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۱:۳۴
0
0
احسنت
ماشاءالله
الله یحفظکم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۵:۱۲
0
0
خداوند توفیق روز افزون عطا کند. دست همه عزیزان درد نکند.
captcha