راه‌اندازی کمپین «همه روهینگیا هستیم»
کد خبر: 3577514
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

راه‌اندازی کمپین «همه روهینگیا هستیم»

گروه بین‌الملل: گروهی از فعالان بشردوست کمپین جدیدی را در حمایت از مسلمانان روهینگیا، با شعار «همه روهینگیا هستیم» راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آراکان، این کمپین از طریق سایت اینترنتی«allrohingyanow.org» راه‌اندازی شده و هدف از راه‌اندازی آن نجات اقلیت مسلمان روهینگیا از آزار و اذیت‌های دولت میانمار است.

حمیله حنان، یکی از فعالان بشردوست درباره راه‌اندازی این کمپین گفت: در این کمپین سعی شده از طریق شرکت‌های بزرگ سرمایه گذار در میانمار بر دولت این کشور فشار آورده شود تا به آزار و اذیت مسلمانان پایان دهند.

وی افزود: ما معتقدیم تنها از طریق معاملات تجاری می‌توان بر دولت میانمار فشار آورد و فعالان تا به حال از این امر غافل بودند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بر این طرح تمرکز کنیم.

حنان گفت: مرحله اولیه این کمپین با همکاری شرکت «یونیلیور»(Unileve) که سومین شرکت کالاهای مصرفی در جهان به‌شمار می‌آید و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در میانمار است؛ شروع شده است.

وی افزود: انتخاب این شرکت به عنوان آغاز کننده این طرح به این دلیل است که پال پولمن، مدیر اجرایی شرکت یونیلیور، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به پاکسازی قومی روهینگیا اعلام کرده است.

صدها نفر از تمام نقاط مختلف جهان در کمپین «همه روهینگیا هستیم» شرکت کردند این در حالی است که برگزار کنندگان این کمپین قصد دارند با تشویق شرکت‌های سرمایه‌گذار، گام‌هایی را برای پایان دادن به سرکوب و جنایات در میانمار بردارند.

شهید پولسن، نویسنده مسلمان آمریکایی کمپین «همه ما روهینگیا هستیم» را تحسین کرد و گفت: ایده این کمپین درست و اساسی است.

وی افزود: تلاش برای فشار بر دولت از طریق کسانی که در این کشور نفوذ دارند به احتمال زیاد تنها روشی است که هر گونه تغییری را محقق خواهد ساخت.

captcha