دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی برای هفته زن داشته باشند
کد خبر: 3577536
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
خجسته‌پور:

دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی برای هفته زن داشته باشند

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی آن‌طور که باید به مباحث حوزه بانوان و خانواده اهمیت نداده و آن‌را در اولویت چندم قرار داده‌اند، گفت: لازم است که دستگاه‌های مختلف برنامه‌های نو و متنوعی برای اجرا در روز و هفته زن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه، در ششمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده، با اشاره به این‌که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی آن‌طور که باید به مباحث حوزه بانوان و خانواده اهمیت نداده و آن‌را در اولویت چندم قرار داده‌اند، گفت: آمدن نام بانوان در کنار خانواده نشان دهنده نقش بی‌بدیل بانوان و اهمیت نقش زنان در جامعه است.
وی تأکید کرد: اگر نقش بانوان و جایگاه آن‌ها در جامعه به‌‌درستی دیده شود، می‌توانیم نسبت به حل مشکلات جامعه اقدام کرد.
خجسته‌پور اظهارکرد: هرچه بتوانیم تاب‌آوری بانوان را به‌عنوان مدیران خانواده در برابر مشکلات بالا ببریم، می‌توانیم در مقابل خیلی از مباحث و مشکلات ایستادگی کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با اشاره به این‎که در دوران دفاع مقدس تاب‌آوری بالاتری داشتیم، عنوان کرد: باید روی تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث اجتماعی کار کنیم و مشارکت مردمی را در این زمینه بالا برده و تاب‌آوری را به بطن جامعه بکشانیم.
وی با اشاره به این‌که جامعه هدف برنامه‌های هفته شهید و جشنواره «اسوه‌های صبر و استقامت» مشترک هستند، اظهارکرد: می‌توانیم یک جشنواره جامع و کامل با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان، داشته باشیم.
خجسته‌پور تأکید کرد: لازم است که دستگاه‌های مختلف برنامه‌های نو و متنوعی برای اجرا در روز و هفته زن داشته باشند.
تجلیل از 500 مادر تحت‌پوشش کمیته
همچنین، محمدولی حیدروند، قائم مقام اداره‌کل کمیته امداد لرستان، پدر این جلسه، با اشاره به این‌که 170 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از این تعداد 62 هزار و 600 نفر مادر هستند که با وجود آسیب‌های موجود در جامعه فرزندان خود را به بهترین نحو تربیت کرده و می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری 23 همایش در سطح استان و تجلیل از 500 مادر تحت‌پوشش کمیته، که برترین‌های برترین‌ها هستند، عنوان کرد: در مرکز استان نیز از 200 مادر که تحت‌پوشش کمیته هستند و در عین حال شاخص هستند، تجلیل می‌شود.
captcha