سال‌ها از فعالیت در فضای مجازی عقب‌مانده‌ایم/ تمرکز بر تولید محتوا
کد خبر: 3577556
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
یک فعال حوزه فضای مجازی عنوان کرد:

سال‌ها از فعالیت در فضای مجازی عقب‌مانده‌ایم/ تمرکز بر تولید محتوا

گروه معارف: یک فعال حوزه رسانه و فضای مجازی عنوان کرد: دنیای غرب سال‌ها بدون توجه به اعتقادات و ارزش‌ها مشغول فعالیت در فضای مجازی بوده و ما زمان زیادی را عقب هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مصطفی اسماعیلی، کارشناس و فعال فرهنگی حوزه فضای مجازی و رسانه، صبح امروز، پنج اسفندماه، در همایش «فضای مجازی، اقدام و عمل» ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت حوزویان در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی از آنچه باید باشیم بسیار عقب‌تر هستیم، دنیای غرب سال‌هاست که در فضای مجازی فعالیت خود را بدون هیچ توجهی به ارزش‌های اعتقادی انجام می‌دهد و ما اگر نگاهی جامع به اطراف خود و جامعه بین‌المللی داریم باید به این قضیه بیشتر توجه کنیم.
وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید جواب تهاجم دشمن را با همان شکل و ابزار بدهید و اگر دشمن اسلام با اسلحه به ما حمله کرد، ما نیز با همان ابزار و در همان میدان به مبارزه بپردازیم و امروز کسی شک ندارد، دشمن با ابزار رسانه که با افکار در ارتباط است، اندیشه و عملی به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته است.
وی ادامه داد: دشمن در تمام حوزه‌ها برای مقابله با ما مشغول برنامه‌ریزی است تا ذهن جوانان ما را مورد تهاجم قرار دهد و آنچه آمارها بیان می‌کند، زنان خانه‌دار، دانش آموزان و دانشجویان بیشتر افراد مورد تهاجم شبهات اعتقادی در ایران هستند.
حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که اسلام هراسی و ایران هراسی از اهداف دشمن در فضای مجازی است افزود: اگر می‌بینیم شرایط در پیرامون ما به سمتی پیش می‌رود که جوانان کمتر منحرف شده‌‌اند این یک تصور غلط بوده و ناشی از سهو‌اندیشی ما است.
وی در ادامه گفت: برای فضای مجازی باید سرباز تربیت کرد و این تاکید رهبر معظم انقلاب است و حوزه باید به این سمت برود تا اگر امروز روحانی خود را در شاخه‌‌های مختلف علمی و پژوهشی معرفی می کند؛ همان گونه و با نگاه مقدس روحانی و مبدل خود را در فضای مجازی معرفی کند.
این فعال رسانه با تاکید بر فعالیت حوزه علمیه در بخش عملیاتی فضای مجازی اضافه کرد: در بخش عملیاتی، حوزه باید درس‌نامه‌ها و رشته‌های تخصصی برای مبلغان مجازی ارایه دهد تا بتوانیم به سمت اهداف مطلوب حرکت کنیم.
وی در ادامه گفت: ترویج و تبلیغ مسیحیت در دهه 70 میلادی از طر یق رسانه انجام می شد و ما نیز امروز با پرهیز از الفاظ دینی در فضای مجازی باید تصمیم‌گیری در عرصه اندیشه و تولید محتوای فضای مجازی را مدنظر داشته و در وسط میدان عمل وارد کار شویم.
وی ضمن تقسیم‌بندی فضای مجازی به افراد اثرگذار و اثرپذیر این فضا ادامه داد: نیاز است که حوزویان، مقید به عرصه نخبگی در قامت یک مبلغ به تولید محتوا در این فضا بپردازد و صرف حضور را دغدغه کافی نداند.
این فعال رسانه‌ ضمن ارائه پیشنهاد عملیاتی برای طلاب فعال در حوزه فضای مجازی ادامه داد: طلبه‌ها در تیم های عملیاتی که متشکل از اعضای پژوهشی، هنری و رسانه‌ای باشد باید بر شاخه‌ها و مسائل مختلف مطرح در سطح جامعه متمرکز شده و به تولید محتوا و فکر در این عرصه بپردازند.
captcha