ارسال 81 مقاله به همایش جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی
کد خبر: 3577559
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
علاسوند خبر داد:

ارسال 81 مقاله به همایش جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر علمی همایش جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی گفت: از ابتدای فراخوان این همایش 81 مقاله به دست ما رسیده است که در نهایت با پالایش‌های صورت گرفته 16 مقاله پذیرفته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فریبا علاسوند، دبیر علمی همایش جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی امروز 5 اسفندماه در مراسم اختتامیه این همایش گفت: این همایش بعد از طی مراحل اولیه، در مهرماه سال جاری برای اخذ مقالات مفتوح شد و فراخوان آن را آغاز کردیم.
وی افزود: هدف ما این بوده است که این همایش از پشتوانه نیرومندی از محققان و خانواده‌پژوهان کشور برخوردار باشد تا بتواند خروجی علمی مفید و موثری در اختیار ما قرار دهد.
علاسوند تصریح کرد: از مهرماه امسال فراخوان اعلام و 81 مقاله به دست ما رسید که از این تعداد، 31 چکیده را پذیرفتیم و در مجموع 16 مقاله از مقالات رسیده مقبول واقع شد.
وی اظهار کرد: جذب مقالات از طریق سفارش یکی دیگر از کارهای ما بود که چندین مقاله سفارشی دریافت کردیم که در پیشبرد دانش در این زمینه موثر است.
علاسوند بیان کرد: انجام مصاحبه نیز از دیگر برنامه‌های ما در این همایش بوده و با برخی صاحب‌نظران و محققان مصاحبه کرده‌ایم تا بر غنای علمی این همایش و خروجی آن بیفزاییم و به‌ویژه در این مصاحبه‌ها جریانات انتقادی بیرون از نگاه اسلامی مورد مطالعه و مداقه فراوانی قرار گرفت.  
دبیر علمی همایش تصریح کرد: علامه طباطبایی اولین مفسر شیعی است که بحث زن و خانواده را از نگاه قرآن مفتوح کرده و گام‌های موثری توسط ایشان برداشته شده که باید در دوره‌های بعد توسط دیگران تکمیل می‌شد ولی این مسئله رخ نداده است و شاهد توسعه این دانش نبودیم لذا به همین دلیل تصمیم به ورود جدی‌تر به این عرصه کرده‌ایم.
علاسوند عنوان کرد: همایش به عنوان یک روز از چنین فرایندی است که اعلام وجود کند از این‌رو کنکاش علمی در این زمینه بعد از همایش نیز مفتوح خواهد بود و حتی بعد از همایش نیز جذب مقاله خواهیم داشت.
علاسوند تصریح کرد: در همایش چندین پنل و میزگرد خواهیم داشت و نوبت عصر نیز در جامعة الزهراء(س) برگزار خواهد شد.
captcha