حضور روحانیون در مدارس به اقامه نماز جماعت خلاصه نشود
کد خبر: 3577573
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

حضور روحانیون در مدارس به اقامه نماز جماعت خلاصه نشود

گروه معارف: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: روحانیون باید به عنوان شبکه قدرتمند در نظام آموزشی حضور فعال داشته باشند، فعالیت مبلغان در مدارس نباید فقط به اقامه نماز جماعت خلاصه ‌شود باید الگوی اسلامی را در مدارس مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 5 اسفندماه در گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت مدارس استان که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: خوشبختانه امروز در 657 مدرسه حضور فعال روحانیت را شاهد هستیم که امید است در قدم بعدی یک‌هزار مدرسه استان از این ظرفیت استفاده کنند. استان مرکزی دارای 2500 مدرسه است، حضور طلاب خواهر و برادر در مدارس باید هم از لحاظ کمی و هم کیفی ارتقا یابد. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فعالیت مدارس پیش حوزوی امام مهدی(عج) در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین اظهار کرد: امسال در این سه شهرستان 43 کلاس برگزار شده که امیدواریم برای سال آینده نیمی ار شهرستان‌های استان مدارس پیش حوزوی را فعال و تعداد کلاس‌ها به 83  مورد افزایش یابد. 
وی در ادامه به فعالیت طرح امین در مدارس طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین حوزه علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش این طرح با جدیت تمام در حال برگزاری است، موفقیت این طرح طی چند سال اخیر به حدی چشمگیر بود که آرزو می‌کردیم از اول انقلاب این طرح در مدارس اجرا می‌شد. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: تشکیل ستاد هماهنگی مدارس طرح امین درسطح کشور بین حوزه علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش و استان‌ها قدم‌ بزرگی است که در راستای تعالی تربیت دینی دانش‌آموزان برداشته شده و برای هرچه پررنگ‌تر شدن این مهم نمایندگان مجلس  باید از نظر حمایت مادی و معنوی عنایت ویژه داشته باشند و حداقل‌ها را تأمین کنند. 
وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 38 سال از انقلاب، هنوز هم خلأ بزرگی در حوزه آموزش‌وپرورش داریم که این کمبود در مباحث دینی، آرمان خواهی و آرمان گرایی از یک سو  و از طرف مربوط به روش‌هاست. این خلاً به جایی رسید که سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به تأیید رهبری رسید، ما از نظر کمیت در مدارس مشکل نداریم مشکل ما کیفیت کار است. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی، پرورشی، تربیتی و آرمان‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است. باید اهداف انقلاب در کشور نهادینه شود و امروز جوانان و دانش‌آموزان پرچمداران نظام و آینده سازان جمهوری اسلامی ایران هستند. 
امام جمعه اراک ادامه داد: شاخص اصلی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تحولات اخلاقی، انقلابی، آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی است، امروز اسلام مقاومت در برابر کفر، صهیونیست‌ها و جریانات خبیث عبری، عربی و داعشی قرار گرفته است. 
وی تأکید کرد: مدارس استان و کشور در طرح‌های امین در راستای آرمان‌های امام و رهبری پیش روند روحانیون به عنوان شبکه قدرتمند در نظام آموزشی حضور فعال و تاثیرگذار داشته باشند، مبلغان در مدارس بدانند که فعالیت آنها فقط به اقامه نماز جماعت خلاصه نمی‌شود بلکه باید الگوی اسلامی را در مدارس مطرح کنند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: روحانیت از لحاظ تکلم، ادب، رفتار و مباحث اعتقادی باید تابلوی کامل و دقیق انسانی، اخلاقی و معرفتی باشد اگر فردی توانایی ندارد نباید در این حوزه ورود پیدا کند، مدارس محلی برای عقده گشایی نیست و اگر عده‌ای از جایی دیگر مشکل دارند بنا نیست با دانش‌آموزان برخورد تند داشته باشند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان، با تأکید براینکه روحانی فعال در مدارس باید حداقل‌ها در نظافت، رفتار و گفتار را رعایت کند، اظهار کرد: روحانیون در عین صلابت باید متواضع و کرامت نفس داشته باشند و جهاد اکبر، اوسط و اصغر را هم خود اجرا کنند و هم به دانش‌آموزان تعلیم دهند.
captcha