حرکت جامع و کارآمد در فضای مجازی از بایسته‌های فرهنگی یک حوزه انقلابی است
کد خبر: 3577576
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

حرکت جامع و کارآمد در فضای مجازی از بایسته‌های فرهنگی یک حوزه انقلابی است

گروه معارف: رئیس حوزه‌های علمیه خراسان رضوی با بیان این نکته که حوزه انقلابی باید پیشرو در حرکت‌های انجام شده جامعه خود باشد، اضافه کرد: باید از بلندای قله و قائدگونه مردم را هدایت کرد و حرکت در عرصه مجازی را نباید با دغدغه وجود موانع در این مسیر کند کرد، بلکه یک حرکت جهادی، جامع، روزآمد و کارآمد جزء بایسته‌های فرهنگی یک حوزه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیدمصباح عاملی، رئیس حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، امروز، پنجم اسفندماه در همایش «فضای مجازی، اندیشه و عمل»  ضمن تشکر از مرکز فناوری حوزه خراسان رضوی و قدردانی از اقدامات عملیاتی این نهاد در فضای مجازی، گفت: به طور متوسط هر ماه شاهد یک فعالیت مطلوب و یک اقدام عملیاتی اثرگذار در این زمینه از سوی مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه هستیم و امیدواریم این حرکت مقدمه گام‌های پیشرفت بعدی در مسیر پیش‌رو باشد.
وی با بیان نکاتی در رابطه با حضور طلاب انقلابی در فضای مجازی، ادامه داد: هر کجا و در هر زمانی که نیاز به پیام‌رسانی و یا دفاع از مکتب اسلام باشد، لازم است که حوزه و حوزویان انقلابی در آنجا حضور یافته و به ابلاغ پیام و دفاع از شریعت بپردازند.
رئیس حوزه‌های علمیه خراسان ضمن تشریح چهارچوب فعالیت‌های حوزه در فضای مجازی، عنوان کرد: امروزه باید با تکیه بر اصول انقلابی خود تحولی دگرگون‌ساز را مدنظر داشته باشیم، زیرا دنیای اطراف ما هر لحظه در حال تغییر و تحول است و این ویژگی حرکت ما را طلب می‌کند.
حرکت جامع و کارآمد در فضای مجازی از بایسته‌های فرهنگی حوزه علمیه
وی با بیان این نکته که حوزه انقلابی باید پیشرو در حرکت‌های انجام شده جامعه خود باشد، اضافه کرد: باید از بلندای قله و قائدگونه مردم را هدایت کرد و حرکت در عرصه مجازی را نباید با دغدغه وجود موانع در این مسیر کند کرد، بلکه یک حرکت جهادی، جامع، روزآمد و کارآمد جزء بایسته‌های فرهنگی یک حوزه انقلابی است.
آیت‌الله عاملی با بیان اینکه بدون اندیشه، تحول ناب صورت نمی‌پذیرد، ادامه داد: امروز حرکت‌های شخصی و تک بعدی پاسخگو نیست و ما باید با تمام توان و تجهیز لوازم مورد نیاز در این مسیر حاضر شویم، همچنین با تأکید بر فضیلت‌های اخلاقی، تحول و فعالیت مناسبی که بسیار دارای اهمیت است را انجام دهیم.
وی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هر روزمان نوتر از روز قبل باشد، زیرا امروز کاری که دیروز انجام شده و خود کار جدیدی بوده است، دیگر سوخته و ارزش خود را از دست داده است و پاسخگویی نیاز زمان نیست و در این مسیر باید همواره حوزویان سبقت بگیرند و آینده‌بینی و آینده‌گشایی را مدنظر داشته باشند.
رئیس حوزه‌های علمیه خراسان رضوی بیان کرد: اگر یک حرکت جمعی کارآمد و به‌روز انجام شود، خواهیم دید که نصرت الهی نیز با ما همراه شده و موانع از راه و مسیر حرکت کنار خواهد رفت و این موج اثرگذار بر سر تمامی امواج مهاجم اسلام فرود خواهد آمد.
وی با اشاره به این نکته که تمام توان و فعالیت حوزه در فضای حقیقی باید در فضای مجازی ارائه شود، افزود: سربازان این جهاد مقدس و دفاع نرم حوزویان هستند و تمام افراد حقیقی و حقوقی و فعالان مجازی همسو با حوزه علمیه باید در قالب حرکتی بسیجی به جهاد در این عرصه بپردازند.
captcha