اعزام مبلغ به مدارس نیازمند حمایت مجلس
کد خبر: 3577579
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
شفیعی تأکید کرد:

اعزام مبلغ به مدارس نیازمند حمایت مجلس

گروه معارف: معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی گفت: هیچ مشکلی در تعامل با آموزش‌وپرورش نداریم اعزام مبلغ مهم است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد نگهداری مبلغ است اگر تفاهم‌نامه اعزام مبلغ به مدارس در مجلس تصویب شود گام بزرگی در راستای حمایت مبلغان برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی، امروز، 5 اسفندماه در گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت مدارس استان که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: ورود مبلغان به سیستم آموزش‌وپرورش در 5 سال اخیر انجام شده و این مرکز با حوزه علمیه همکاری قابل توجهی داشته است. 
وی بابیان اینکه امروز شاهد تعامل بی‌نظیر بین آموزش‌وپرورش با حوزه علمیه هستیم، ابراز کرد: با تمام موانع و کمبودهایی که وجود دارد طرح امین در مدارس به صورت ویژه در حال انجام است، تنها وظیفه طلاب در مدارس اقامه نماز جماعت نیست بلکه روحانینون در ابعاد مختلفی وارد عمل شده و دانش‌آموزان را با احکام اسلامی آشنا می‌کنند. 
حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به اقامه نماز جماعت در 540 مدرسه استان، بیان کرد: گروه‌های تبلیغی و جهادی در مناسبت‌های مختلف نیز وارد میدان شده و دانش‌آموزان را ارشاد می‌کنند این حضور بنا بر نیاز شبکه معرفی می‌شود. 
وی افزود: با توجه به کمی نیروی انسانی سعی داریم پاسخ نیاز آموزش‌وپرورش را بدهیم، چراکه خدمات حوزه علمیه تنها در حوزه آموزش‌وپرورش خلاصه نمی‌شود و نهادهای دیگر نیز با ما در تعامل هستند، اما با وجود اهمیت ویژه قشر دانش‌آموز و به آموزش‌وپرورش نگاه ویژه داریم. 
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: با توجه به آسیب‌شناسی که در حوزه‌های مختلف عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انجام شده، دوره‌های علمی مانند روش کلاس‌داری، مشاوره، ارتباط گیری، مخاطب شناسی، محتوای علمی را از طریق کتاب، نرم افزار و جزوه در اختیار طلاب قرار دادیم. 
وی از اجرای طرح پشتیبان در سال جاری خبر داد و افزود: در این طرح از اساتید حوزه علمیه استفاده کردیم و برای کیفی‌سازی و رفع مشکلات اجرایی طرح‌های طلاب، برنامه‌های خوب حمایتی در نظر گرفته شده است. 
حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه مشکلی در تعامل با آموزش‌وپرورش نداریم، تصریح کرد: اعزام مبلغ مهم است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد نگهداری مبلغ است اگر تفاهم‌نامه اعزام مبلغ به مدارس در مجلس تصویب شود گام بزرگی در راستای حمایت مبلغان برداشته خواهد شد.
captcha