13 هزار دانش‌آموز استان مرکزی تحت پوشش طرح «راهیان نور»
کد خبر: 3577583
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
شیرخانی عنوان کرد:

13 هزار دانش‌آموز استان مرکزی تحت پوشش طرح «راهیان نور»

گروه معارف: معاون فرهنگی پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: در سفر راهیان نور و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب تقریباً 13هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند که با هر اتوبوس یک روحانی اعزام شده و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خود را پیاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون فرهنگی پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، امروز، 5 اسفندماه در گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت مدارس استان که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: این گردهمایی در سه شهرستان خمین، اراک و ساوه برگزار می‌شود. 
وی تصریح کرد: ستاد همکاری در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین با رویکرد تربیتی تعریف شده است که در مدارس در حال اجراست، استان مرکزی رتبه یک کشوری را در جذب روحانی در مدارس کسب کرده و تعداد این روحانیون در مدارس استان نیز 196 نفر است. 
شیرخانی با اشاره به اینکه برای فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و ارتقای مبانی اخلاقی بین دانش‌آموزان نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: ارتباط خوب آموزش‌وپرورش با حوزه علمیه چشمگیر است در 657 مدرسه نماز جماعت برپا می‌شود که اگر آمار مدارس استان را 2هزار مدرسه تلقی کنیم امید است با کمک حوزه علمیه این رقم را به یک‌هزار افزایش دهیم. 
وی در ادامه به اعزام راهیان‌نور نیز اشاره کرد و افزود: در سفر راهیان نور و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب تقریباً 13هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند که با هر اتوبوس یک روحانی اعزام شده و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خود را پیاده می‌کنند. 
شیرخانی با تأکید بر اینکه تنها با کلام و واژه نمی‌توان در دل دانش‌آموزان نفوذ کرد و حتماً برای رسیدن به هدف باید از ابزارهای دیگر مانند هنر و رسانه نیز استفاده کرد، تصریح کرد: برنامه‌ها اگر در قالب هنر و رسانه آموزش داده شوند قطعاً از اثرگذاری بهتری برخوردار خواهد بود. باید سعی کنیم سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان را اعتلا بخشیم تا از بروز هر گونه آسیب شبکه‌های مجازی کاسته شود. 
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این گردهمایی گفت: این ستاد از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا در کیفیت افزایی موفق باشد، درست است که آمار قابل توجه است اما برای رونق بیشتر باید بر محور کیفیت تمرکز کنیم. 
وی بابیان اینکه مدارس بهترین مکان برای اثرگذاری روحانیت در جامعه هستند و تربیت نوجوانان به نحو مطلوب در این فضا مهیاست، اظهار کرد: اولین قدم برای موفقیت تهذیب نفس است، شناخت بهتر نماز کمک می‌کند تا دیگر فرائض و تکالیف را به درستی انجام دهیم. 
حجت‌الاسلام رودبارانی بابیان اینکه اگر در حوزه آثار و برکات نماز لنگ می‌زنیم مراتب نمازشناسی و نماز باوری را نشناختیم، ابراز کرد: برای مشاهده برکات نماز باید سه عنصر نمازشناسی، نمازباوری و نمازیاوری را در وجود خودمان تقویت کنیم.
captcha