اختتامیه مسابقات قرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد
کد خبر: 3577634
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

اختتامیه مسابقات قرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی: اختتامیه بیست‌ودومین دوره از مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام نفرات برتر دوره‌ نهایی، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیست‌ودومین دوره از مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شامگاه گذشته، پنجم اسفندماه، با معرفی افراد برگزیده در تالار نور مشهد به کار خود پایان داد.
در این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مجید جیریائی، نفر اول رشته قرائت تحقیق این دوره از مسابقات آغاز و همچنین یادوخاطره شهدای منا به ویژه شهید امین باوی، مؤذن و مبتهل برتر شهر آبادان که در حادثه منا به شهادت رسیده بود، گرامی داشته شد.
اختتامیه مسابقات قرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
رضا امیرسرداری، دبیر اجرایی این دوره از مسابقات شرکت ملی پالایش و پخش نیز در بخشی از مراسم اختتامیه، به ارائه گزارش روند برگزاری مسابقات پرداخت و گفت: تعداد 9 هزار و 200 نفر از کارکنان و اعضای خانواده شرکت پالایش و پخش در 52 نقطه کشور مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات را برگزار کردند و از این تعداد نزدیک به یک هزار و 850 نفر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات حاضر شدند.
وی با اشاره به اینکه مسابقات از مرحله نیمه نهایی به بعد به صورت متمرکز و سراسری برگزار می‌شود، ادامه داد: در مرحله نیمه‌نهایی نیز کل کشور در 9 گروه تقسیم‌بندی شده و آزمون‌ها به صورت هماهنگ در سطح کشور برگزار می‌شود و در مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز تعداد 400 نفر از کارکنان و اعضای خانواده شرکت پالایش و پخش حاضر بودند.
در بخش دیگری از این مراسم رضا بردبار نفر دوم رشته قرائت تحقیق بیست‌ودومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه شرکت پالایش و پخش به اجرای ابتهال‌خوانی پرداخت و پس از آن احمد مجیدی‌نسب، مشاور فرهنگی و دبیر ستاد اقامه‌ نماز وزارت نفت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در چهار شرکت زیر مجموعه وزارت نفت از جمله شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی که شاید در ظاهر ربطی به فعالیت‌های نفتی نداشته باشند، فعالیت‌های قرآنی مطلوبی صورت می‌پذیرد که در بین دستگاه‌های اجرایی بی‌نظیر است.
وی با اشاره به این نکته که انس با قرآن در مجموعه وزارت نفت به خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: انس با قرآن می‌تواند در بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی مددرسان جامعه باشد و ما امیدواریم که بتوانیم در راستای انس هرچه بیشتر با قرآن حرکت کنیم و به همین منظور مسابقات قرآن وزارت نفت را در تاریخ 17 اسفندماه جاری برگزار خواهیم کرد.
اختتامیه مسابقات قرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
عباس کاظمی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در قسمتی از مراسم اختتامیه پشت تریبون‌ حاضر شد و ضمن تبریک روز مهندس گفت: شیخ طوسی که خود از دانشمندان برجسته ایران زمین و زمینه‌ساز شکست مغول در این سرزمین شد، به مدد قرآن به این پیشرفت‌ها دست یافت و یکی از افراد برجسته عرصه علم و خداشناسی بود.
وی قرآن را تنها اعجاز همیشه جاوید دانست و افزود: قرآن کتابی است که همیشه برای انسان تازگی داشته و اعجازی همیشه زنده‌ است و همه ما در سایه قرآن و عترت که سراسر نور و منیر است، توفیق حیات داریم و امیدواریم در این مسیر پیشرفت‌ها و پیروزی‌های مهمی در مقابل جریان استکباری به دست آوریم.
اختتامیه مسابقات قرآن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
در پایان این مراسم نیز از نفرات برتر گروه‌های مرحله نیمه‌نهایی و همچنین نفرات برتر مرحله نهایی بیست‌ودومین مرحله از مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه تقدیر شد.
captcha