توضیحاتی بر برگزاری آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان
کد خبر: 3578293
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
فاطمه شیرازی بیان کرد:

توضیحاتی بر برگزاری آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان

گروه مسابقات: زینب محمدنژاد، هفته گذشته به عنوان نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ویژه بانوان انتخاب شد، در این مسیر شاهد چه اتفاقاتی بوده‌ایم.

فاطمه شیرازی، حافظ کل قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن تبریک به «زینب محمدنژاد» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن در رابطه با برگزاری مسابقه انتخاب اولین نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طی 30 بهمن و اول اسفندماه سال جاری، بیان کرد: مسئولان برای برگزاری دوره ارزیابی و انتخاب نماینده مسابقات، فقط از منتخبان و رتبه‌های ممتاز و عالی سال 95 و رتبه‌های اول تا سوم سال 93 و 94 دعوت کرده بودند.

نفر اول مسابقات سراسری حفظ کل قرآن در سال 90 افزود: تاکنون، حدود بیست دوره مسابقات کشوری برای بانوان برگزار شده است و طبیعی است که برای انتخاب نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی، مسئولان با تعداد قابل توجهی از نفرات برتر مواجه می‌شدند که سؤال بنده نیز از ایشان این بود که به چه علت فقط نفرات برتر این سه سال آخر به دوره ارزیابی دعوت شدند و چرا سراغ رتبه‌های اول سال‌های پیشین نرفته‌اید؟

وی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام داده است، تصریح کرد: در ابتدا، مسئولان گفتند که امکان دعوت از نفرات برتر دوره‌های دیگر نیست که بنده همچنان پیگیر بودم و در نهایت و پس از گفت‌و‌گوهای فراوان با مسئولان برگزاری مسابقات، نامه‌ مفصلی را خدمت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال کردم که این نامه در جلسه کمیته ستاد عالی مسابقات بین‌الملی قرآن مطرح شد که در نهایت با وجود مخالفت‌های برخی مسئولان، نتیجه این شد که نفرات اول مسابقات سراسری 10 سال گذشته در این دوره ارزیابی شرکت کنند. خانم محمدنژاد نیز در سال 89 رتبه اول را کسب کرده بود.

نفر اول مسابقات سراسری حفظ کل قرآن کریم در سال 90 در ادامه با بیان اینکه بحث‌های فراوان و گفت‌و‌گوهای زیاد و نیز پیگیری‌هایی که طی این مدت در رابطه با این موضوع داشتم، موجب ایجاد استرس‌ برایم شد، تصریح کرد: اگر به توانمندی خود در این زمینه اطمینان نداشتم، این همه پیگیری و بحث و گفت‌و‌گو را انجام نمی‌دادم. باز هم با این حال، مسئولان بین ما تفاوت قائل شدند یعنی از نفرات برتر دوره‌های گذشته (86 تا 92) علاوه بر دو مرحله آزمونی که برای دوره ارزیابی در نظر گرفته شده بود، یک مرحله پیش‌تست گرفته شد، ولی با این حال از این جهت خوشحال هستم که پیگیری‌های فراوان بنده باعث شد تا حق کسی در این زمینه ضایع نشود و این برای من یک نوع باقیات الصالحات است. البته واقعا برای سیستم اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم متأسفم که چرا از ابتدا نباید این تساوی وجود داشته باشد؟

captcha