مسجد جامع المهدی(عج) قزوین در انتظار کمک مسئولان
کد خبر: 3578900
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

مسجد جامع المهدی(عج) قزوین در انتظار کمک مسئولان

گروه اجتماعی: امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) قزوین گفت: احداث مسجد جامع المهدی(عج) در شهرک مینودر قزوین از مصوبات سفر رهبری به استان قزوین در سال 82 بوده است که از سال 91 به بعد اعتبارات اختصاص‌یافته به این مسجد قطع و نیمه‌کاره رهاشده است.

حجت‌الاسلام موسی صفی خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: احداث مسجد جامع المهدی(عج) در شهرک مینودر قزوین از مصوبات سفر رهبری به استان قزوین در سال 82 بوده است و تا سال 91 مسکن و شهرسازی اعتباراتی برای احداث این مسجد اختصاص می‌داد ولی از سال 91 به بعد این اعتبارات قطع شد و مسجد نیمه‌کاره رها شد و با پیگیری‌های صورت گرفته راه به‌جایی نبردیم.
وی ادامه داد: مسجد دارای دوطبقه بنا است که در حال حاضر نماز جماعت در طبقه پایین برپا می‌شود و این در حالی است که ستون‌ها، برق، کاشی‌کاری و گنبد و سایر موارد باقی‌مانده است.
امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) قزوین عنوان کرد: در شهرک مینودر، مسجد امام هادی(ع)، حسینیه امام علی (ع)، مسجد امیرالمؤمنین(ع) و مسجد مسلم بن عقیل وجود دارند که مسجد جامع المهدی(عج) بیشترین مناطق شهرک مینودر را تحت پوشش قرار می‌دهد و به همین جهت تکمیل احداث این مسجد ضرورت دارد.
صفی خانی بیان کرد: مبلغ 200 میلیون تومان تراکم از شهرداری گرفتیم که با فروش آن کمکی برای احداث مسجد صورت گرفت.
وی یادآور شد: در سال 94 نمازگزاران مسجد 15 میلیون تومان کمک کردند که این کمک‌ها در سال 95 به‌طور میانگین ماهانه به 5 میلیون تومان می‌رسد ولی این کمک‌ها دردی را دوا نکرده و نیاز به همراهی و کمک مسئولان دارد.
امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) قزوین اظهار کرد: جمعیت نمازگزار مسجد از اقشار متوسط و کارگر جامعه هستند که نمی‌توان از آنان تقاضای کمک کرد و تا به اینجای کار نیز به‌خوبی ما را همراهی کردند.
وی گفت: در هزینه‌های محدود طی دو سال اخیر اقداماتی انجام دادیم که با کمترین هزینه مطلوب‌ترین طرح را با بیشترین کیفیت انجام دادیم.
حجت‌الاسلام صفی خانی تأکید کرد: اگر اداره راه و شهرسازی از عهده اتمام این پروژه برنمی‌آید اعلام کند تا ما تکلیف خود را بدانیم و به دنبال راه چاره باشیم.
امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) قزوین اظهار کرد: در سال 93 مقرر شد شهرداری منطقه 3 طبقه اول مسجد را به فرهنگسرا تبدیل و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز آن را تجهیز کند و در قبال آن برای ادامه احداث آن مشارکت داشته باشد که تعهد شهرداری عملی نشد.
وی افزود: با دیدن این مشکلات، تمامی نهادها و دستگاه‌هایی اجرایی خود را کنار کشیدند و حتی نتوانستیم خیّری برای ادامه احداث بنا جذب کنیم چراکه خیران هیچ کار نصفه را نمی‌پذیرند.
حجت‌الاسلام صفی خانی عنوان کرد: طی مکاتبه با کمیسیون ماده 5 شهرسازی مجوز یک مغازه با متراژ  50 متر به این مسجد داده شد و این در حالی است که برای مسجد جامع المهدی(عج) 14 مغازه پیش‌بینی‌شده بود چراکه درآمدزایی مغازه‌ها هزینه‌های جاری مسجد را تأمین کند.
امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) قزوین گفت: مسئولان در مسجد بارها حضور پیدا کردند و در جریان مشکلات قرار گرفتند و قول مساعد برای حل مشکلات را می‌دهند ولی بعدازآن همه‌چیز را فراموش می‌کنند.
وی بیان کرد: در استان برای احداث پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح میلیاردها تومان هزینه می‌شود ولی برای مسجد که یک مرکز عبادی فرهنگی است و می‌تواند جوانان زیادی را جذب کرده و از آسیب‌های اجتماعی بکاهد، تعطل شده و توجهی به آن صورت نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام صفی خانی با اشاره به اینکه معاون عمرانی عضو کمیسیون ماده 5 است، اعلام کرد: معاون اسبق عمرانی استانداری قزوین در جریان مشکلات احداث این مسجد قرار داشت که متأسفانه در کمیسیون ماده 5، فقط مجوز احداث یک مغازه برای این مسجد صادر شد.
وی افزود: استاندار قزوین در جریان مشکلات این مسجد قرار ندارد این درحالی است که در سفر ریاست جمهوری به استان نامه نوشتیم و تماس گرفتیم ولی متأسفانه پاسخی دریافت نکردیم.
حجت‌الاسلام صفی خانی اظهار کرد: در برخی از مناطق شهر در یک خیابان و کوچه 7 تا 8 مسجد احداث‌شده که تعدد زیاد مسجد ضرورت ندارد ولی در مناطقی از شهر حتی یک مسجد در چند خیابان وجود دارد و گاهی مشاهده می‌شود میلیاردها تومان برای یک مسجد هزینه می‌شود این در حالی است که مساجدی مانند مسجد جامع المهدی(عج) وجود دارند که نیازمند کمک مردم و مسئولان هستند.
گفت‌وگو از سیده زهرا حسینی فلاح خبرنگار ایکنا
captcha