قدرت‌نمایی نیروهای اطلاعاتی در «آخرین پرواز کرکس»
کد خبر: 3579840
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
حسین صفارزادگان خبر داد:

قدرت‌نمایی نیروهای اطلاعاتی در «آخرین پرواز کرکس»

گروه هنر: کارگردان انیمیشن «آخرین پرواز کرکس» گفت: در این کار انیمیشن سعی کردم قصه را به گونه‌ای روایت کنم که قدرت و صلابت نیروهای اطلاعاتی کشورمان به خوبی تصویر شود.

حسین صفارزادگان، کارگردان مستند «آخرین پرواز کرکس» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره این مجموعه اظهار کرد: سفارش این کار انیمیشن از طریق خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه‌ای اوج به وحید چالاک تهیه کننده کار داده شد و وی نیز ساخت آن را به من سپرد. در این کار از تکنیک کمیک‌موشن استفاده کردیم. در این سبک از فیلمسازی همانند استوری‌بورد یک پیش نمایش قبل از تولید، برای فیلم ساخته می‌شود. این شکل از کار این امکان را به سفارش دهنده می‌دهد که قبل از هزینه کردن یک الگویی داشته باشد تا بتواند به واسطه آن کیفیت کارش را ارزیابی کند.

این کارگردان ادامه داد: من پیش از ساخت «آخرین پرواز کرکس» کارهای کمیک‌موشن بسیاری تولید کرده بود. برای همین وقتی تهیه‌کننده به من پیشنهاد کار را داد آن را پذیرفتم. درباره قصه مجموعه هم باید بگویم ما مطابق خواست سفارش دهنده داستان را روایت کردیم، حتی من یا تهیه‌کننده در نگارش فیلمنامه نیز هیچگونه دخالتی نداشتیم.

این انیماتور درباره روند تولید کار گفت: برای ساخت انیمیشن «آخرین پرواز کرکس» تیم اجرایی‌مان همزمان چند مرحله در زمینه‌های طراحی اولیه، اجرای سایه، اجرای رنگ و کامپوزیت را پیش برد که نزدیک به سه ماه این کار طول کشید و در نهایت کار قاب بندی و کامپوزیت را انجام دادیم. در این کار به مشکلاتی نیز برخوردیم. برای مثال اسلایدی که ما برای این کار انتخاب کرده بودیم اسلاید کمیک بود و قرار بود فریم‌هایی که برای کمیک موشن استفاده می‌کنیم به شکل کتاب و چاپ هم در بیاید. می‌خواستیم این دو حالت را همزمان داشته باشیم که برایمان تازگی داشت و در دکوپاژ کمی درگیرمان کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات پیش رو ما توانستیم قاب بندی را به گونه‌ای انجام دهیم که قابلیت سینمایی داشته باشد، همچنین تصویر خوبی در پخش ویدیویی داشته باشد، درضمن تمام تلاشمان را نیز کردیم در صفحه‌بندی کتاب کمیک تصاویر درست چیده شود.

این فیلمساز انیمیشن در پایان گفت: این کار هم اکنون در 13 قسمت از شبکه افق در حال پخش است. این موشن‌کمیک داستان یکی از ماموران اطلاعات ایران که به گروه تروریستی ریگی نفوذ می‌کند و به یکی از پیچیده‌ترین عملیات امنیتی اطلاعاتی کشور اشاره دارد.
captcha