الگوهای تربیتی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان فراموش شده است
کد خبر: 3580159
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

الگوهای تربیتی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان فراموش شده است

گروه شهرستانها: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه متأسفانه الگوهای حضرت زهرا(س)، در تربیت فرزندان فراموش شده است، ابراز کرد: فرزندانی که به دور از الگوهای فاطمی، تربیت شوند، افسار گریخته، دین‌گریز، پوچ‌گرا، پرخاشگر و دنباله‌رو غرب خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های این هفته خود، با بیان اینکه هر چند دین‌دار هستیم اما دین‌مدار نیستیم و زندگی خود را بر محور دین قرار نداده‌ایم، گفت: هرچند هم مردم دیندار هستند اما در باطن فاصله بسیاری با فرهنگ فاطمی داریم.
خطیب جمعه کاشمر با ابراز تأسف از اینکه امروز در همه کارهای خود به خصوص نوع غذا خوردن، لباس پوشیدن و حتی نوع نشست و برخواست ها از غربی‌ها تقلید می‌کنیم، ابراز کرد: امروزه حتی آداب و رسوم و دینی در بین خانواده‌های دینی و مذهبی فراموش شده است.
طباطبایی با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه به‌رغم اینکه مسلمان هستند و در دینشان تغییری ایجاد نشده اما هویت دینی خودشان را از دست داده‌اند، بیان کرد: آداب و رسوم، ارتباط با محرم و نامحرم و حتی نوع برپایی مجالس عروسی با فرهنگ فاطمی و علوی سازگار نیست.
وی علل بروز این اتفاقات و مشکلات را یک‌بعدی حرکت کردن و فقط به گریه و عزاداری پرداختن و ... دانست و افزود: هرچند این‌ها خوب است اما ما هم داریم به حضرت زهرا(س) ظلم می‌کنیم.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه وقتی در یک جامعه اسلامی به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) اظهار ارادت می‌کنیم نباید وضعیت لباس پوشیدن دختران و پسران جامعه این‌گونه باشد، گفت: ما از بیگانگان انتظار نداریم اما روی سخن ما با مسلمانان، شیعیان و کسانی که به ایشان اظهار ارادت می‌کنند، است.
طباطبایی با بیان اینکه متأسفانه الگوهای حضرت زهرا(س)، در تربیت فرزندان فراموش شده است، ابراز کرد: فرزندانی که به دور از الگوهای فاطمی، تربیت شوند، افسار گریخته، دین‌گریز، پوچ‌گرا، پرخاشگر و دنباله‌رو غرب خواهند بود.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه دشمنان در تلاش هستند هویت اسلامی را از بین ببرند، به از بین رفتن هویت و کرامت انسانی در غرب اشاره کرد و گفت: باید در رسیدن به ارزش‌ها و اهداف مقدسی که حضرت زهرا(س) برای تعالی جامعه داشت کمک و یاری کرد.
وی با تشکر از مردم کاشمر که در روز شهادت حضرت زهرا(س) حضور عاشورایی داشتند، گفت: مردم با همراهی دسته‌جات عزاداری، فضای شهر را در این روز، فاطمی و عاشورایی کردند.
طباطبایی با اشاره به اینکه شهادت حضرت زهرا(س) نباید کمتر از روز عاشورا باشد، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در همه زمینه‌ها الگو و اسوه هستند و باید همگان و به خصوص بانوان به ایشان تاسی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه آمریکا برای تثبیت سلطه خود در منطقه بزرگ خاورمیانه و کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر این توطئه‌ها و نقشه دشمنان را باور نکنیم هیچ مقاومتی فایده‌ای نخواهد داشت.
طباطبایی، مهار کردن اسلام و پیشگیری از بیداری مسلمانان را از دیگر نقشه‌های آمریکا دانست و اظهار کرد: آمریکا بعد از اینکه در پیاده‌سازی طرح خاورمیانه بزرگ و اجرای پروژه قرن آمریکایی به‌منظور جهانی کردن قدرت خود ناکام شدند پروژه‌ای را برای نرمال‌سازی ایران در دستور کار قرار دادند.
وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند با متقاعدسازی، کاری کنند که ایران دست از مخالفت بردارد و با از بین رفتن حالت انقلابی سازش‌کار شود و برای رفع مشکلات با آمریکا کنار بیاید، افزود: دشمنان در تلاش هستند تمامی خاورمیانه و کشورهای اسلامی را تبدیل به ایالتی از ایالت‌های امریکا کنند.
امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه بدون شک اگر ایران نبود امروز تمامی کشورهای اسلامی و خاورمیانه جزئی از ایالت‌های آمریکا بودند اما امروز ایران بزرگ‌ترین مانع بر سر راه اهداف شوم دشمنان است، گفت: با مقاومت حزب‌الله و غزه و نیروهای انقلابی، اسرائیل در منطقه منزوی شده و در حال فروپاشی است.
وی با اعلام اینکه آمریکا با برداشتن ایران به عنوان مانعی بزرگ، در تلاش برای به سرانجام رساندن طرح‌های خود در منطقه است، بیان کرد: تمام تلاش آمریکا بر این است که ایران تغییر رویه بدهد.
طباطبایی با بیان اینکه حال که ملت‌ها بیدار شدند و دشمنان در حال شکست هستند نباید دست از اهداف خود برداشت، عنوان کرد: امروز تمام کشورهای مظلوم فهمیده‌اند که تنها را پیروزی مقاومت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 14 اسفند روز تأسیس کمیته امداد در سال 57 به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: این نهاد خیرات و  برکات زیادی برای مردم مستمند و مستضعف داشته است.
وی هدف از احسان و نیکوکاری را کمک به مستمندان و یتیمان دانست و افزود: بدون شک، کمک‌های نقدی شما به کسانی که توان خرید لباس و کفش برای فرزندان خود ندارند، می‌تواند مشکلات بسیاری را رفع کند.
امام جمعه کاشمر همچنین با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته درختکاری اشاره کرد و افزود: ما که در منطقه کویری زندگی می‌کنیم بیشتر باید قدر درختان را بدانیم.
وی با بیان اینکه نیازمند فضای سبز بیشتری هستیم، بیان کرد: نه تنها نباید طبیعت را از بین برد بلکه در ساخت آن باید تلاش کرد.
captcha