تخصیص نیافتن اعتبار مناسب به کاروان راهیان نور دانشگاه پیام نور بجنورد
کد خبر: 3580428
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

تخصیص نیافتن اعتبار مناسب به کاروان راهیان نور دانشگاه پیام نور بجنورد

گروه سیاست و اقتصاد: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: به دلیل عدم حمایت دانشگاه و تخصیص نیافتن بودجه لازم به اردوی راهیان نور، امسال فقط 58 نفر شامل 29 آقا و 29 بانو به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

امید باغچقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی (ایکنا) از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه سال گذشته به اردوی کاروان راهیان نور اعتبار 21 میلیون تومان تخصیص یافت، اظهار کرد: باید طبق بودجه دانشگاه‌های پیام نور کشور، این اعتبار سالانه 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.
وی ادامه داد: امسال فقط 14 میلیون و 700 هزار تومان به کاروان راهیان نور تخصیص یافته است.
باغچقی با اشاره به اینکه 70 درصد از اعتبار سال قبل به اردوی کاروان راهیان نور امسال تخصیص یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که دانشگاه پیام نور بجنورد برای برگزاری جشن فارغ التحصیلی در ماه گذشته 14 میلیون تومان هزینه کرده است که 12 میلیون تومان آن از محل بودجه فرهنگی دانشگاه هزینه شده است.
وی تصریح کرد: طبق قانون باید هر ساله سه الی پنج درصد از کل دانشجویان دانشگاه، در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام شوند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد خاطرنشان کرد: متقاضی کاروان راهیان نور بسیار زیاد است و تا کنون بالای 200 نفر جهت اعزام در سایت ثبت نام کرده‌اند که به دلیل محدودیت، افراد به قید قرعه اعزام  می‌شوند.
باغچقی در خصوص زمان اعزام نیز خاطرنشان کرد: برادران شامگاه شانزدهم اسفندماه و خواهران 23 اسفند، به مدت 6 روز به مناطق عملیاتی جنوب و خوزستان اعزام می‌شوند.
captcha