ترویج بی‌حیایی و بی‌بند و باری در جامعه دینی دهن‌کجی به خون شهداست
کد خبر: 3580509
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

ترویج بی‌حیایی و بی‌بند و باری در جامعه دینی دهن‌کجی به خون شهداست

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حیا، زیربنای عفاف و حجاب در یک جامعه است و اگر همه مردم به‌ویژه مسئولان نظام به این امر توجه کنند بدون شک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی (ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در دیدار با علی ملازاده، جانشین قائم‌مقام وزیر کشور در امر صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، افزود: ریشه عفاف، حیا است و در روایات متعددی اشاره‌شده است که حیا رأس همه خوبی‌هاست و زیبایی‌های اخلاقی و سرآمد همه معروف‌ها داشتن حیا است.
وی با اشاره به حدیث «لا دین لمن لا حیاء له» افزود: بی‌حیایی یعنی بی‌دینی و اگر هر فردی بتواند فرهنگ حیا را در خود و خانواده‌اش نهادینه کند و متانت و وقار خود را حفظ نمایند، مطمئناً عفاف و حجاب و پوشش اسلامی در جامعه گسترش خواهد یافت و همه در این امر مسئول‌اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی عنوان کرد: تا مسئله حیا و عفاف و حجاب مطرح می‌شود برخی ذهنشان به سمت خانم‌ها و عفاف و حجاب آن‌ها سوق می‌یابد درصورتی‌که داشتن حیا، عفاف و حجاب همه به زنان و هم به مردان مربوط است و همه افراد باید در جامعه دینی رعایت حیا و عفاف را داشته باشند.
آیت الله یعقوبی با بیان حدیث «دفع المنکر بالمعروف» از امام حسن مجتبی (ع) تأکید کرد: طبق این حدیث ارزشمند؛ مسئولان نظام به‌ویژه مدیران دستگاه‌های فرهنگی، برای نهادینه کردن فرهنگ حیا و عفاف باید منکرها را به‌وسیله انتشار معروف‌ها دفع کنند.
وی تصریح کرد: همه باید طوری رفتار کنیم که فضای جامعه فضای حیا و عفاف باشد و نیازی به تذکر نباشد و اگر فضای جامعه را مصونیت بخشی کنیم و برای ارزش‌هایی نظیر حیا و عفاف داشتن برنامه‌ریزی داشته باشیم، دشمنان در اشاعه منکرات شکست خواهند خورد.
وی با اشاره به ازدیاد شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی برای اشاعه فرهنگ غیر اسلامی در بین خانواده‌ها به‌ویژه جوانان، افزود: اگر مسئله حیا در بین خانواده‌ها جدی گرفته شود دیگرکسی میل به شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی مخرب نخواهد داشت.
آیت‌الله یعقوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی، موقوفه و ثمره خون شهدایی است که از مال و جان و خانواده خود گذشتند تا ایران اسلامی سربلند و بااقتدار بماند و اگر افرادی با ترویج بی‌حیایی جامعه را به سمت مقاصد غربی‌ها ببرند، درواقع خون شهدا را پایمال کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی خواست بدون موازی کاری و عمل نمودن به‌صورت جزیره‌ای جداً خودداری کنند و با تعامل و همکاری متقابل نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه اقدام نمایند.
captcha