شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری؛ از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی
کد خبر: 3580857
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری؛ از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری را مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد که توسط دشمن به پیکره جامعه دینی وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در دومین نشست حوزه و دانشگاه با موضوع تأثیر فضای مجازی بر آسیب‌های محیط خانواده با تأکید بر طلاق، افزود: در جامعه ما دو آسیب وجود دارد که از فضاهای مجازی نشئت می‌گیرد و آن‌ها عبارت‌اند از شبهاتی که توسط فضاهای مجازی در بین مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان انتشار پیدا می‌کند و دومین آسیب گسترش زمینه‌های شهوت‌رانی است.
وی بیان کرد: طبق آیه قرآن که خداوند می‌فرماید «فلینظر الانسان الی طعامه»، انسان باید به طعام خود نگاه کند؛ اما از نظر فرهنگ قرآن و روایات دو نوع طعام وجود دارد؛ طعام جسم و طعام روح و انسان نباید بی‌گدار به آب بزند و هر طعامی را مصرف کند.
امام‌جمعه بجنورد همچنین افزود: امام باقر (ع) در حدیثی می‌فرمایند ببینید از چه کسی علم را می‌آموزید و منظور از این حدیث همان نگاه کردن و دقت کردن در طعام و غذای روح است.
آیت‌الله یعقوبی با بیان حدیثی از امام حسن(ع) افزود: برخی از انسان‌ها بدون هیچ‌گونه تحقیق و بررسی و بدون حتی لحظه‌ای فکر کردن، هر نوع پیامی را که از فضاهای مجازی دریافت می‌کنند قبول می‌کنند و بدتر از آن این است که آن پیام را برای دیگران هم منتشر می‌کنند.
وی تأکید کرد: ما نباید هر صدایی را بشنویم و نباید هر چیزی را بدون فیلتر نگاه می‌کنیم زیرا تأثیر آن‌ها بر روح و قلب ما بسیار زیاد است و می‌تواند مخرب روح و جان ما باشد.
وی اضافه کرد: بهداشت تنها برای جسم نیست بلکه بهداشت روح بسیار مهم‌تر است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه و به‌ویژه جوانان ما از مصونیت خوب برخوردار شوند باید مراقب آسیب‌هایی که از سمت فضاهای مجازی به‌طرف جامعه دینی ما می‌آید باشیم.
آیت‌الله یعقوبی افزود: ایجاد تردید در باورها و اعتقادها برای ترویج سبک زندگی و فرهنگ غرب مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام است و برای جوامع غربی و دشمنان اسلام، کافر شدن افراد جامعه اسلامی ملاک نیست و همین‌قدر که افراد جامعه دینی ما در برابر اعتقادات و باورهای اسلامی خود دچار شک و تردید شوند برایشان کافی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «و ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم» شیطان‌ها با آن‌هایی که زمینه‌اش رادارند ارتباط برقرار می‌کنند و از این آیه می‌توان به این نتیجه رسید که اگر در فضای شیاطین عالم گرفتار شویم، ما هم رنگ آن‌ها را به خود خواهیم گرفت.
آیت‌الله یعقوبی بیان کرد: مسئله این نیست که بگوییم باید فضای بسته شوند، بلکه سخن این است که قبل از ورود به فضاهای مجازی باید اجتهاد و بررسی کرد که مطالبی که در آن فضاها منتشرشده است درست است یا غلط و اگر درست بود عمل کنیم و اگر اشتباه بود از عمل انتشار آن دوری‌ کنیم.
وی عنوان کرد: فضای مجازی می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. اگر ما را در مسیر خدا و توحید و کمال و بندگی هدایت می‌کند خوب است و اگر ما را در میدان عمل گرفتار شبهه و شرک می‌کند بد است.
وی افزود: انبیاء آمدند تا دو کار کنند فضل علمی و فضیلت عملی را به ما بیاموزند و شیاطین عالم می‌خواهند جهل علمی و جهات عملی را بگسترانند و با گردباد شبهه و گرداب شهوت درصدد هستند روحیه استکبارستیزی و باورهای اعتقادی ما را از بین ببرند و باید مراقب این خدعه‌های دشمن باشیم.
captcha