فعالیت‌های شاخص مؤسسه «یاسین جوان» طی سال 95
کد خبر: 3580996
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

فعالیت‌های شاخص مؤسسه «یاسین جوان» طی سال 95

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی از فعالیت‌های شاخص مؤسسه یاسین جوان استان گلستان طی سال 95 تشریح می‌شود.

سیدمرتضی حسینی‌امین، مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: طی سال گذشته دوره‌های عمومی قرآن چون روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن و صوت و لحن برای تمامی گروه‌های سنی بانوان و آقایان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه چندین فعالیت شاخص طی امسال نیز انجام گرفت، اضافه کرد: آمایش فعالان قرآنی استان از جمله برنامه‌هایی بود که توسط مؤسسه یاسین انجام شد که البته نتیجه هم اعلام شد و از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مورد تجلیل قرار گرفت.
آمایش فعالان قرآنی استان گلستان
حسینی‌امین با اشاره به اینکه این آمایش نخستین کاری بود که انجام گرفت، اظهار کرد: این طرح با مصوبه شورای فرهنگی استان انجام گرفت.
تدوین سند چشم‌انداز فعالیت قرآنی 1404 استان گلستان
مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان عنوان کرد: طرح دوم که هنوز به اتمام نرسیده است بحث تدوین سند چشم‌انداز فعالیت قرآنی 1404 استان گلستان است که دو کارگروه آموزش و پژوهش، تبلیغ و ترویج برای آن انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه کلیات و تعاریف فعالیت و کار کارگروه پژوهش انجام شد، اظهار کرد: اما کارگروه آموزش مشغول برپایی جلسات است که تقریباً 80 درصد آن انجام شده است و 20 درصد باقی مانده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده فعالیت این کارگروه تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.
حسینی‌امینی اضافه کرد: این کارگروه‌ها با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و فعالان قرآنی از گروه‌های مختلف متخصص تشکیل شده است که طی جلسه گذشته شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور توسط دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان گلستان نیز گزارشی از این سند‌ چشم‌انداز ارائه داده شد که مورد استقبال این شورای و سایر استان‌ها قرار گرفت.
تألیف کتاب «معناشناسی گناه در قرآن»
مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان با اشاره به فعالیت دیگر این مؤسسه، تألیف کتاب «معناشناسی گناه در قرآن» است که با حمایت شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه کار فوق با همت جمعی از پژوهشگران و با اشرافیت بنده انجام شده است، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به برپایی مسابقه غیرحضوری در فضای مجازی با عنوان «میهمانی لاله‌ها» نام برد که در راستای برپایی اجلاسیه بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان با حضور 10 هزار نفر و با همکاری ستاد برگزاری اجلاسیه برگزار شد، اشاره کرد.
حسینی‌امینی با اشاره به اینکه فعالیت فوق با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان انجام گرفت، بیان کرد: جوایز این مسابقه 16 سفر زیارتی به کربلا و 32 سفر زیارتی به مشهد مقدس و سایر جایز نقدی و غیرنقدی دیگر بوده است که قرعه‌کشی آن طی ایام دهه فجر انجام گرفت و جوایز آن نیز تا 20 اسفندماه اعطا شد.
راه‌اندازی ساختمان شماره دو خانه فرهنگ
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: همچنین ساختمان شماره دو خانه فرهنگ یاسین نیز، 21 بهمن‌ماه با مشارکت سازمان فرهنگی ـ ورزشی استان راه‌اندازی شده است.
مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان با اشاره بر اینکه در مجموع ترم‌های پائیز و زمستان 150 نفر از دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: همچنین کلاس‌های متنوع فرهنگی و هنری نیز چون آموزش زبان، ریاضی، خیاطی، نقاشی و ... برپا شد.
وی با اشاره به اخذ کم شهریه از قرآن‌آموزان آن هم به‌دلیل پرداخت هزینه‌های جاری مؤسسه و حقوق معلمان، بیان کرد: طرح «یاد یاران» که همان تجدید دیدار با خانواده شهدای قرآنی است طی فصل پائیز و زمستان انجام شد که در این راستا هر هفته بزرگداشت شهدا و خانواده‌های آنها همراه با اهدای هدیه و لوح سپاس انجام شد.
حسینی‌امین عنوان کرد: طی اجرای این طرح با 12 خانواده شهید گرگانی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهری دیدار کردیم همچنین بر سر مزار شهدا حضور پیدا کردیم. در کنار این برنامه‌ها نیز فعالیت‌های جانبی و مناسبتی و کارگاه مشاوره اجتماعی نیز برگزار شد.
یادآور می‌شود، ساختمان شماره یک مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان در شهر گرگان، خیابان طهماسبی، ابتدای کوچه 18 قرار دارد و ساختمان شماره دو آن در ابتدای کوچه 14 واقع شده است.
captcha