سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور؛ الگوی موفق ایده‌پردازی قرآنی
کد خبر: 3581303
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
خاکی عنوان کرد:

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور؛ الگوی موفق ایده‌پردازی قرآنی

گروه جامعه: عضو شورای فناوری مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی در جمع مدیران و کارشناسان مناطق مختلف شهرداری، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور را نمونه‌ای از ایده‌پردازی‌های موفق قرآنی کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رحیم خاکی، عضو شورای فناوری مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی، صبح امروز دوشنبه 16 اسفند ماه در نشست‌ «هم‌اندیشی کارآفرینی فرهنگی» در جمع مدیران و کارشناسان مناطق و سرای محلات شهرداری تهران، تشکیل و فعالیت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور را یکی از ایده‌پردازی‌های قرآنی موفق در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور کار خود را در سال 79 از یک اتاق چهار متری، با دریافت یک دستور حداقلی و با در اختیار داشتن یک نیروی کاری افتخاری آغاز کرد.

وی ادامه داد: در طی این سال‌ها سازمان فعالیت‌های قرآنی با لطف و عنایت الهی، نگاه مثبت مدیران ارشد نظام، مساعدت مدیران جهاد دانشگاهی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق، همت و تلاش و کارگروهی تک تک اعضای خود سال به سال بر فعالیت‌های خود افزود که از جمله این فعالیت‌ها راه‌اندازی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) است.

این قاری بین‌‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه تا قبل از تأسیس خبرگزاری ایکنا، هیچ تجربه‌ای در خصوص تشکیل خبرگزاری قرآنی در کشور نداشتیم، گفت: در سال 82 با موافقت رئیس‌جمهور وقت و حمایت جهاد دانشگاهی، خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه قرآن افتتاح و به صورت یک سایت خبری کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی اتاق کوچکی را در محل کنونی خبرگزاری ایکنا که ساختمان پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی بود در اختیار ما قرار داد و ظرف 10 روز این محل به عنوان تحریریه خبرگزاری ایکنا فعالیت خود را آغاز کرد و با ایجاد مجموعه‌های جدید بحمدالله اکنون به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های قرآنی ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

خاکی با اشاره به اینکه مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی نیز یکی از مجموعه‌هایی است که زیرمجموعه سازمان فعالیت‌های قرآنی کار خود را آغاز کرده است، گفت: تمام تلاش ما در مرکز رشد این است که ایده‌های خلاقانه قرآنی را حمایت و آنها را به مرحله تولید، تجاری‌سازی و کارآفرینی برسانیم و جوانان فعال به نقطه‌ای برسند که از وابستگی به دولت کاسته و طی 10 سال آینده تعدادی از شرکت‌ها به صورت مستقل و با سودآوری و استقلال مالی متکی بر بازار فعالیت کنند.

وی کمک در راستای تولیدات استاندارد محصولات، مخاطب‌شناسی و شناخت نیازهای جامعه و مشتریان، تولید در حوزه نرم‌افزارها و کالاهای مورد نیاز جامعه و ... را از دیگر فعالیت‌ها و خدمات مرکز رشد اعلام کرد.

این مشاور و مربی کسب و کارهای قرآنی به عرضه محصولات مختلف قرآنی در نمایشگاه قرآن نیز اشاره و عنوان کرد: در نمایشگاه قرآن سال جاری تابلو فرش‌هایی عرضه شده بود؛ اقدامی که هر سال تکرار می‌شود. در حالی که اگر ایده‌پردازی جدیدی در خصوص همین تابلو‌ها صورت گرفته و هنرمندانی از جمله خوشنویسان ممتاز کشور با تولید‌کنندگان ارتباط برقرار و محصول جدیدی تولید کنند قدر مسلم محصولات هنری و با ارزشی تولید و به راحتی به فروش خواهد‌ رسید.

عضو شورای فناوری مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی در پایان در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر اینکه سایت‌های متعددی در حوزه دینی وجود دارد اما تعدادی از آنها قابل اعتماد نیستند و نمی‌دانیم کدام سایت قابل اتکا است، اعلام کرد: در حوزه فضای مجازی قرآنی در حال تهیه برندی هستیم که به سایت‌های استاندارد قرآنی اعطا شده و مشخص شود کدام سایت‌ها از کیفیت و صحت مناسب در این حوزه برخوردار است. من مخالف فیلتر شدن سایت‌ها هستم چرا که تکنولوژی هر روز خود را به روز می‌کند و فیلتر کردن فقط صرف هزینه است که چند روز بعد دیگر کارایی ندارد و ما باید با تولید انبوه و جذاب محتوای سالم جامعه را به سوی سلامت معنوی هدایت کنیم.

captcha