قرآن کریم یک مجموعه کامل و جامع انسان‌ساز است
کد خبر: 3581391
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

قرآن کریم یک مجموعه کامل و جامع انسان‌ساز است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس دانشگاه‌های خراسان شمالی قرآن کریم را یک مجموعه کامل و جامع انسان‌ساز توصیف کرد و گفت: هرآنچه بشر در راه پیمایش سعادت و خوشبختی نیاز دارد، از اعتقادات گرفته تا اخلاق و اعمال به‌طور کامل در قرآن کریم آمده است.

عباس کیفی مدرس دانشگاه های خراسان شمالی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی با بیان اینکه قرآن کریم سر منشا بیشتر علوم و هنرهای اسلامی است، اظهار کرد: خداوند تعال اراده کرده است تا پیام خود را در قالب این کتاب و توسط وحی بر پیامبر اسلام، برای جامعه بشری بفرستد تا انسان‌ها از تاریکی به نور هدایت شوند.
وی با بیان اینکه دریافت آیات قرآن توسط پیامبر اسلام (ص) از طریق وحی الهی را نزول قرآن گویند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم معجزه جاوید خاتم الانبیاست.
حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه تمسک به قرآن موجب نزول لطف و رحمت الهی است، گفت: مراتب رسیدن به کمال در انس با قرآن تدریجی است.
کیفی اضافه کرد: ایمان به قرآن اصلی ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان است، فردی که قرآن می‌خواند باید در عظمت قرآن تفکر نماید.
وی ثمره این تفکر را، خشوع و خضوع در برابر کلمات الهی عنوان کرد و افزود: حفظ قرآن کریم مانند تلاوت آن آثاری فراوان و ارزنده دارد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه دهه فاطمیه فرصتی برای نورانی ساختن دل‌ها و صفا بخشیدن به روح بود و مومنان واقعی در این ایام بیشتر با کتاب الهی مانوس شده اند، اظهار کرد: یکی از درس‌های عملی حضرت فاطمه زهرا (س) سیده زنان عالم، حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی با حفظ عفت و حجاب و ارزش های وجودی یک زن بوده است.
مدرس دانشگاه های خراسان شمالی یادآور شد: البته تاسی از این بانوی گرامی در انقلاب اسلامی جلوه یافت و وجود حضرت فاطمه(س) الگویی برای دختران و زنان مسلمان جهان شده است.
کیفی در وصف امام علی (ع) نیز خاطرنشان کرد: ایشان مظهر شجاعت، عدالت، ایثار، زیبایی، هدایت الهی و نماد کامل عبادت و بندگی است.
وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) کسی است که در قرآن خیر البریه و صراط المستقیم نامیده شده است، تصریح کرد: امام اول شیعیان نماز را برپا کرد و در حال رکوع زکات داد و از هرگونه پلیدی پاک و تطهیر بود.
حافظ قرآن کریم ولایت امیرالمومنین (ع) را تکمیل کننده دین و مهر رسالت رسول الله ذکر کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) همتای امیرالمومنین، الگوی بی بدیل تمام جهانیان، کوثر قرآن، عطای خداوند سبحان و مظهر محبت و مهربانی است
captcha