ایجاد جامعه‌ای پویاتر با آموزش‌های تربیتی کودکان و نوجوانان
کد خبر: 3581493
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

ایجاد جامعه‌ای پویاتر با آموزش‌های تربیتی کودکان و نوجوانان

گروه فرهنگی: مسئول برگزاری دوره تربیتی کودکان و نوجوان از برگزاری این طرح تربیتی خبر داد و گفت: جای خالی این طرح در نظام آموزشی کاملاً مشهود بوده و در تلاش هستیم تا با آموزش‌های تربیتی جامعه‌ای پویاتر داشته باشیم.

احمد خدایاوران، مسئول برگزاری دوره تربیتی کودکان و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: دوره تربیتی نوجوانان از پایه هفتم تا دوازدهم از 6 سال گذشته آغازشده و هم‌اکنون در تلاش هستیم تا این طرح را برای کودکان پایه اول تا هفتم نیز برگزار کنیم.
وی بابیان اینکه این طرح به‌صورت مجزا برای کودکان و نوجوانان دختر و پسر برگزار می‌شود، افزود: آموزش‌هایی که در این طرح صورت می‌گیرد کاملاً تربیت محور است و افراد را با آداب اجتماعی و فرهنگی آشنا می‌کند.
خدایاوران با اشاره به اینکه جوانان امروزی به راحت‌طلبی روی آوردند، گفت: این آموزش‌ها کودکان و نوجوانان را از راحت‌طلبی و دلم می‌خواهدهای نابجا دور می‌کند و این در حالی است که اگر این موارد آموزش داده‌شده و رعایت شود در آینده جامعه‌ای متعالی‌تر خواهیم داشت.
این فرهنگی بازنشسته گفت: امروزه کودکان و نوجوانان ما در مدارس تنها آموزش‌دیده و بُعد تربیتی کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد لذا حضور افرادی که آداب اجتماعی را در کودکی و نوجوانی نیاموخته‌اند، به تعداد زیاد در جامعه به چشم می‌خورند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا جامعه‌ای پویاتر و هدفمندتر از گذشته داشته باشیم و این امر جز باتربیت صحیح و دینی نسل نوجوان و کودک جامعه میسر نخواهد شد.
مسئول برگزاری دوره تربیتی کودکان و نوجوان عنوان کرد: این طرح در مدرسه امیرالمؤمنین در دو نوبت مجزا برای نوجوانان دختر و پسر برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای نوجوانان درزمینه‌های متعالی‌تر برپاشده است، افزود: آموزش مباحث مهدویت، معاد شناسی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات نوجوانان و معرفی الگوهای برتر ازجمله این آموزش‌ها خوانده می‌شود.
خدایاوران ادامه داد: طرح تربیتی کودکان و نوجوان در آینده نزدیک با آموزش 40 نوع از آداب اجتماعی همچون آداب غذا خوردن و برخورد با افراد همراه با شعرخوانی، بازی، نقاشی، دست سازه‌ها، نمایش، قصه‌خوانی و سخنرانی دانش‌آموزی انجام خواهد شد.
مسئول برگزاری دوره تربیتی کودکان و نوجوان گفت: نوجوانان مکان ثابتی برای آموزش‌های خود دارند اما این در حالی است که در تلاش هستیم تا برای کودکان در اکثریت حسینیه‌های قزوین این کلاس‌ها را برگزار کنیم تا پدر و مادران دغدغه دور بودن مسافت را نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه پذیرش اولیه از دانش آموزان دختر و پسر اول تا چهارم ابتدایی انجام می‌شود، عنوان کرد: دوره تربیتی ویژه کودکان تا پایان تابستان بوده و در تمام ایام سال هر هفته دو ساعت در دو شیفت مخالف و در چند نقطه از شهر برپا خواهد شد.
خدایاوران گفت: پدران و مادرانی که می‌خواهند فرزندشان این آموزش‌ها را دریافت کنند می‌توانند فردا، سه‌شنبه رأس ساعت 16 به چهارراه نظام وفا، جنب مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مدرسه امیرالمؤمنین برای شرکت در جلسه توجیهی مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09127899913 تماس حاصل فرمایند.
captcha