بازدید از کارگاه ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم(ع) همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه(س)
کد خبر: 3581920
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

بازدید از کارگاه ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم(ع) همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه(س)

گروه جامعه: همزمان با شب ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) بازدید از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم(ع) برای عموم مردم فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، بازدید از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم(ع) روز شنبه 28 اسفند‌ماه، از ساعت 14 تا اذان مغرب و عشا امکان پذیر است. 

مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در اواسط سال ۹۲در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به استاد فرشچیان سپرده شده است.

ابعاد ضریح جدید حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، همانند ضریح فعلی ۳ در ۴ متر بوده و از نقره و آب طلا در ساخت آن استفاده شده است. اسكلت اولیه این طرح توسط میرزا علی تهرانی طراحی شده است و استاد محمود فرشچیان نقوش این ضریح را طی دو سال طراحی کرده‌اند.

ضریح جدید بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با ابعاد ۳۹۰ سانتی‌متر طول، ۲۹۰ سانتی‌متر عرض و ۲۹۶ سانتی‌متر ارتفاع با اسکلت ورق استیل و روکش چوب ساج در حال ساخت است.

طراح اولیه اسکلت داخلی این طرح محمد میرزا علی تهرانی از متخصصان معماری کشور است. نقره به کار رفته در این طرح ترکیبی از نقره و پالادیوم است که به استحکام این کار کمک خواهد کرد.

بنابراین گزارش، بانیان و مومنان می‌توانند جهت مشارکت در ساخت ضریح حرم مطهر کمک‌های نقدی خود را به حساب شماره ۰۲۱۶۷۶۶۱۳۴۰۰۱ نزد بانک ملی ایران واریز و یا ضمن مراجعه به دفاتر نذورات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت کنند.

captcha