راه‌اندازی «کمپین» اطلاع‌رسانی و تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3582001
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
حسینی خبر داد:

راه‌اندازی «کمپین» اطلاع‌رسانی و تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات: دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران در این دوره از مسابقات گفت: در زمان برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شاهد تبلیغات گسترده و فراگیر مسابقات و مفاهیم قرآنی با مشارکت این سازمان در سطح تهران خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نشست هماهنگی و هم اندیشی نهادها و موسسات قرآنی پیرامون برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر روز  گذشته 17 اسفندماه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در این نشست رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در گذشته نتوانسته‌ایم زمینه را برای حضور اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان در صحن مسابقات فراهم کنیم، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزهای صورت گرفته، در این دوره از مسابقات شاهد حضور گسترده‌تر  اقشار مختلف مردم در مسابقات و بهره‌گیری از برنامه‌های آن باشیم.
وی با اشاره به ماهیت برگزاری چنین جلساتی جهت اطمینان خاطر یافتن از اینکه هیچ ظرفیتی مغفول نمانده، افزود: امسال با تصمیمی که در ستاد عالی هماهنگی مسابقات اتخاذ شد شاهد برگزاری پنج رقابت بین‌المللی قرآنی همزمان خواهیم بود، با توجه به رویدادهایی همچون نمایشگاه قرآنی و محافل که از قدیم‌الایام در کنار این مسابقات برگزار می‌شده است، پذیرای مشارکت و جذب ظرفیت همه نهادها و دستگاه‌ها برای بهره‌برداری بیشتر هستیم.
دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اینکه مشارکتی که می‌بایست بین موسسات قرآنی و این رویداد عظیم صورت بگیرد در طول تاریخ برگزاری مسابقات صورت نگرفته است، گفت: به اعتقاد من مسابقات به شکل بسیار زیادی حاکمیتی و دولتی برگزار می‌شود و درصد قابل توجهی از افرادی که در طول سال‌های گذشته در صحن مسابقات حضور می‌یافتند افرادی بودند که مرتبط نبودند.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: شاید سال گذشته بهترین وضعیت را از این حیث که مسابقات در مصلی برگزار می‌شد، داشتیم و افراد علاقه‌مند به مسابقات خود را راحت‌تر به فضای مسابقات می‌رساندند، افکار سنجی‌ای هم که صورت گرفت همین موضوع را نشان می‌داد. با این وجود هنوز هم اتفاقی که در برخی رویدادهای فرهنگی و ورزشی می‌افتد در این مسابقات نیفتاده و حتی یک دهم تماشاگران همان رویدادها در مسابقات قرآن حضور نمی‌یابند.
حسینی ادامه داد: در فضای مسابقات قرآن گاهی شخصی نفر اول یک استان است اما تمهیدی اندیشیده نشده است تا افرادی که در همان استان قهرمان قرآنی هستند در صحن مسابقات  هم حضور یابند. لذا باید فضای مسابقات قرآنی گرم‌تر از آنچه که الان شاهد آن هستیم، برگزار شود .
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: باید فضایی را فراهم کنیم که موسسات قرآنی در فضای مسابقات حضور داشته باشند، ما اعتقاد داریم بیشترین بهره‌برداری را باید موسساتی که همین افراد قرآنی را تربیت می‌کنند و می‌خواهند این الگوها را نشان دهند، داشته باشند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ارتباط معناداری بین موسسات و مسابقات وجود ندارد که امیدواریم در این دوره این ارتباط گسترش یابد.
دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه به این مسابقات به عنوان یک جُنگ قرآنی نگاه می‌شود، گفت: ما در مسابقات صرفاً به دنبال یک رقابت بسیار متمرکز نیستیم، در خلال این مسابقات شاهد پخش کلیپ‌ها و گفت‌وگوها و جذابیت‌های بصری خواهیم بود، دغدغه اینجانب برای جذابیت بصری و رسانه‌ای بیشتر است، در این ماه‌ها تلاش ما این بوده است که مسابقات یک رقابت خاص باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به این که امسال تلاش داریم تا تشویق و ترغیب را هم داشته باشیم، تلاش خواهیم کرد، تا مردم هم تشویق شوند؛ بر این اساس با مشارکت شهرداری تهران یک پویش را در ایام مسابقات بین‌المللی اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: امسال اتفاقی که با مشارکت سازمان زیباسازی می‌افتد، یک پویش گسترده قرآنی است که بر اساس آن مفاهیم و آموزه‌های قرآنی با محوریت‌های مشخص در سطح شهر اطلاع‌رسانی و تبلیغ خواهد شد تا بر اساس نیازهای فرهنگی به اصل قرآن و مفاهیم و محتوا و آموزه‌های قرآنی پرداخته شود و نه صرفاً خود مسابقات مورد بیشترین توجه قرار گیرد.
captcha