ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جمع‌آوری کمک‌های اهل سنت برنامه‌‌ریزی کند
کد خبر: 3582202
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جمع‌آوری کمک‌های اهل سنت برنامه‌‌ریزی کند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از ستاد بازسازی عتبات عالیات خواست تا جهت جمع آوری کمک های ساکنان اهل سنت این استان، برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی، امروز در نشست هیئت ‌امنای ستاد عتبات عالیات استان، اظهار کرد: طبق فرمایش امام راحل (ره) همه ما مأمور به وظیفه هستیم نه نتیجه که اگر کاری به نتیجه برسد اجرمان دو برابر و اگر نتیجه‌ای حاصل نشود باز هم مأجور خواهیم بود.
 وی با اشاره به آیه «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» اضافه کرد: خداوند در این آیه از قرآن کریم همه ما را به تعظیم شعائر الهی فرمان داده و همان‌گونه که از روایات برمی‌آید تعظیم اهل‌بیت (ع) عین تعظیم شعائر الهی است.
 آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: شعائر الهی و تعظیم آن با دل انسان‌ها ارتباط دارد نه با پول و دلار و اگر دل‌ها را به دست بیاوریم بدون شک مردم بهتر به امر تعظیم شعائر الهی و تعظیم اهل‌بیت (ع) روی آورده و از جان ‌و دل مایه خواهند گذاشت.
امام جمعه بجنورد افزود: گاهی مشاهده می‌شود افرادی که نه علم زیاد و نه ثروت چندانی دارند از اموال خود دل کنده و به ساخت عتبات عالیات کمک می‌کنند، این مسئله نشان‌دهنده این است که آن‌ها دل‌هایشان با اهل‌بیت (ع) است؛ ازاین‌رو به‌راحتی برای ساخت حرم آن‌ها کمک می‌کنند.
آیت الله یعقوبی اظهار کرد: مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات باید مردم را برای کمک کردن به ساخت عتبات عالیات توجیه و این امر را تبیین کنند و به آن‌ها بگویند که این سنت حسنه چه ثوابی دارد تا مردم با تفکر و نگاه به اجر معنوی و اخروی کمک کنند.
 رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: تبیین و توجیه مردم برای کمک به ساخت عتبات عالیات کاری فرهنگی بوده و ممکن است زودبازده نباشد؛ به همین دلیل نباید در این راه ناامید شد؛ زیرا ما مأمور به وظیفه هستیم و اگر به نتیجه مطلوب نرسیدیم نباید نگران باشیم.
 آیت الله یعقوبی از مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خواست تا در زمینه جمع‌آوری کمک‌های برادران اهل تسنن برنامه‌ریزی کنند؛ زیرا به گفته وی حب اهل‌بیت (ع) مختص به شیعیان نیست؛ به همین دلیل باید ستاد بازسازی عتبات عالیات به فکر جمع‌آوری نذورات و کمک‌های پیروان اهل تسنن استان هم باشد.
captcha