امروز با جلوه‌ای از تهدید به نام تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم
کد خبر: 3582499
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
جانشین فرماندهی کل ارتش:

امروز با جلوه‌ای از تهدید به نام تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم

گروه اجتماعی: امیر پوردستان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح مردم‌پایه هستند، ابراز کرد: امروز با جلوه‌ای از تهدید به نام تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 19 اسفند در یادواره سرداران، فرماندهان و 542 شهید والامقام شهرستان صومعه‌سرا که در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، به روایتی از اباعبدالله‌الحسین(ع) اشاره و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در رکاب امام زمان(عج) و ولایت فقیه باشیم باید تک تک سلول‌هایمان در رکاب آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه کلید شخصیت امام حسین(ع)حماسه، امیرالمومنین(ع)معرفت و حضرت ابوالفضل(ع)، ادب است، افزود: جنگ اصلی سرباز امام زمان(عج) زمانی شروع می‌شود گه گلوله‌اش تمام شود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در میادین نبرد در جغرافیای ایران و خارج از کشور این مهم را نشان داده‌اند.

امیر پوردستان با اشاره بر اینکه رژیم بعث عراق با 12 لشکر، 45 تیپ مستقل و 366 فروند هواپیما از داخل خلیج فارس مرزهای کشور ما را مورد تعدی و تجاوز قرار داد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی نشان دادند که دین دغدغه زبان نیست بلکه تا عمق وجودشان نفوذ کرده و سلول سلول بدنشان دین را فریاد می‌زند.

وی با بیان اینکه مرد و زن، کوچک و بزرگ، پیر و جوان برای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران لباس رزم پوشیده و وارد میدان شدند، گفت: شهدا نیز جلوتر از همه به ولایت لبیک گفتند. امروز عزت، سربلندی، اقتدار، امنیت و آسایش کشور به برکت خون پاک شهدا است.

جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه هر آنچه داریم از شهدا است، تصریح کرد: امروز حرارت، امنیت، نشاط و طراوات حاکم بر کشور به برکت خون‌های پاک شهدای گرانقدر است.

وی با بیان اینکه امروز با چهره تازه‌ای از تهدید دشمن روبه‌رو هستیم، افزود: وظیفه همه ما است که متناسب با تهدیدات، ظرفیت دفاعی لازم را در خود ایجاد کنیم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح مردم‌پایه هستند، ابراز کرد: در خط مقدم ما نیروهای مسلح و مردم نیز پشت و حامی این نیروها می‌باشند. امروز با جلوه‌ای از تهدید به نام تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی و کسب تجریبات  از جنگ کره و ویتنام، آمریکایی‌ها راهبرد جدیدی را تعریف کردند. این راهبرد عملیات قاطع و صریح بود. بدین معنا که جنگ فرسایشی و طولانی‌مدت اتفاق نخواهد افتاد بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف مدنظر دست می‌یابند.

جانشین فرماندهی کل ارتش اضافه کرد: آمریکایی‌ها برای پیاده کردن این راهبرد از جنگ ترکیبی و همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تحت فشار قرار دادن کشور مورد هدف خود استفاده می‌کنند. با مرور تاریخ در سال 57 آمریکایی‌ها یک نمونه از جنگ ترکیبی را برای ساقط کردن و براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بکار بردند. به گونه‌ای که در مدت 18 ماه انواع و اقسام فشارها را نظیر تحریم اقتصادی، منزوی ساختن، ترور، بمب‌گذاری، ایجاد ناامنی و هشت سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه با هدایت‌های امام راحل و حضور مردم در صحنه آمریکایی‌ها نتوانستند راه به جایی ببرند، گفت: هر چند برخی از سیاست‌مداران و دولتمردان معتقدند مشکل ما با آمریکا با مذاکرات حل می‌شود اما آمریکایی‌ها دست بردار نیستند. مشکل ما با آمریکایی‌ها ریشه‌ای و حل شدنی‌ نیست.

جانشین فرماندهی کل ارتش بر اجرای تهدیدات آمریکایی‌ها یکی پس از دیگری اشاره و تصریح کرد: در سال 2001 زمانی که آمریکایی‌ها وارد منطقه غرب آسیا شدند هدفشان حمله به جمهوری اسلامی ایران بود. با طراحی حادثه 11 سپتامبر با کمک‌های مالی و دفاعی عربستان قصد ورود به منطقه غرب آسیا و حمله به ایران را داشتند.

وی متذکر شد: مولفه‌های قدرت در کشور شامل رهبری هوشمند، خردمند، دشمن‌شناس مانع از حمله آمریکا به کشور شد.

امیر پوردستان با اشاره بر اینکه آمریکایی‌ها 13 سال پشت مرزها آبی و خشکی ما برای رسیدن به هدف خود خیمه زده بودند، افزود: آمریکایی‌ ها با شکست، برای رسیدن به هدف خود راهبرد مذهب علیه مذهب را طراحی کردند که بازیگران این صحنه گروه‌های تروریستی و تکفیری هستند.

وی به حضور گروه‌های تکفیری در افغانستان و طالبان اشاره کرد و گفت: حوزه جنگ نرم یکی از حوزه‌هایی است که آمریکایی‌‌ها سرمایه‌گذاری بسیاری برای آن کرده‌اند. امروز دشمن بیشتر از جنگ سخت به جنگ نرم توجه دارد. تمام تلاش دشمن با هزینه‌های بسیار و ایجاد فضاهای مجاری و شبکه‌های ماهواره‌ای ضربه به جوانان است.

جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه بحث آینده‌سازی یکی از حرکت‌های دشمن در این حوزه است، متذکر شد: دشمن جوانان ما را هدف قرار داده‌ است تا سبک زندگی و ارزش‌های جوانان را تغییر دهند.

وی به فعالیت 300 ماهواره تلویزیونی در دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: 116 ماهواره و از این تعداد ماهواره، 18 هزار شبکه تلویزیونی توسط دشمنان برای کشور ما طراحی شده است.

پوردستان با اشاره به استقرار ماهواره‌هایی با زوایه 120 درجه که به گیرنده نیاز ندارد و دسترسی به شبکه‌ها با گوشی‌ امکان‌پذیر خواهد بود، ادامه داد: جنگ نرم دشمن بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی یکی دیگر از این حوزه‌ها است، متذکر شد: دشمن در تلاش برای ایجاد اختلاف و فاصله بین هیئت حاکمه و مردم است. دشمن با تمام ظرفیت و تمام قد وارد میدان شده است.موظفیم خود را جهت مقابله با دشمن آماده کنیم.

پوردستان با بیان اینکه بهترین و اصلی‌ترین کار برای مقابله با دشمت گوش دادن به تدابیر و تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: راه نجات ما در تبعیت از رهبری، حفظ وحدت و همدلی بین شیعه و سنی و اقوام است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بسیاری برای جدایی بین اقوام توسط دشمن صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تمامی حرکت‌های دشمنان در مرز، خارج از مرزها مورد رصد است. این حرکت‌ها، فعالیت ناو هواپیمابر، بالگردها و... توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل و متناسب با حرکت‌ها ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود.

جانشین فرماندهی کل ارتش در پایان با تاکید بر اینکه بدلیل آمادگی و هوشیاری هیچگاه بسجیان و نیروهای مسلح در برابر حرکات دشمنان غافلگیر نخواهند شد، اظهار کرد: اگر کشوری بر علیه این خاک مقدس حرکتی انجام دهد با پاسخی سخت و کوبنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو خواهد شد.

captcha