آیه‌های قرآن باعث ایجاد نظم در پایین‌ترین سطوح جسمانی می‌شود
کد خبر: 3582514
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
در مقیاس الکترون و فوتون‌؛

آیه‌های قرآن باعث ایجاد نظم در پایین‌ترین سطوح جسمانی می‌شود

گروه سلامت: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) در یک پژوهش میان رشته‌ای قرآن و سلامت به بررسی مقایسه‌ای‌ آیه‌های قرآن با محتوای دلبستگی ایمن به خدا و موسیقی فرحبخش بر مبنای گسیل الکتروفوتون در افراد دارای صفت‌های شخصیت مرزی پرداخت.

مهناز غیاثی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پژوهش میان رشته‌ای قرآن و سلامتی که در رابطه با موسیقی قرآن و تحریک الکتروفوتون‌های مغزی و نظم‌دهی به آنها داشته اظهار کرد: مداخله­ هایی مانند آیه ­های قرآن یا موسیقی ایرانی می­ توانند به ­عنوان منبعی برای تنظیم هیجان و بهبود دلبستگی مطرح شوند.

 وی افزود: در پژوهشی که انجام شد اثربخشی آیه­ های قرآن و موسیقی بر مبنای گسیل الکتروفوتون در ارتباط با تغییرات جسمی بررسی شد. بر این اساس تمامی دوقلوهای همسان و ناهمسان در انجمن دوقلوها و چندقلوهای پارسی به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند.

این استاد روانشناسی دانشگاه الزهرا(س) عنوان کرد: نمونه ­گیری به شیوۀ تصادفی انجام و ابتدا 500 نفر به صورت تصادفی و سپس، از بین آنها تعداد 28 نفر با تشخیص شخصیت مرزی انتخاب شدند که به صورت تصادفی در دو گروه مداخلۀ آیه­ های قرآن و موسیقی قرار گرفتند.

غیاثی از مقیاس شخصیت مرزی، مقیاس عاطفۀ مثبت و عاطفۀ منفی، دستگاه تصویربرداری الکتروفوتون و کلمات هیجان و دلبستگی منفی به عنوان ابزارهای پژوهش خود نام برد و تصریح کرد: طبق نتایج حاصل شده، تحریک زیرآستانه­ای هیجان منفی و دلبستگی منفی به­ صورت معناداری در پس ­آزمون نسبت به پیش ­آزمون اثربخش بود همچنین بین دو گروه آیه­ های قرآن و موسیقی، تفاوت معنادار وجود داشت. اثربخشی مداخلۀ آیه ­های قرآن در مقایسه با موسیقی بر تنظیم گسیل الکتروفوتون بیشتر بود.

این پژوهشگر قرآن و سلامت بیان کرد: این نتیجه­ حاصل می­ شود که آیه­ه ای قرآن منجر به ایجاد نظم در پایین­ ترین سطوح جسمانی (الکترون­ها و فوتون­ها) می­ شوند و جنبه­ ای از اعجاز قرآن به وسیلۀ مطالعۀ میان­ رشته­ ای مشخص می­ شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ف.عالبزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ - ۱۶:۱۳
0
0
عالی بود.مرحبا به کارتان .خیلی دوست دارم بااین گروههای علمی تحقیقاتی ، همکاری داشته باشم.
captcha