«شکل‌گیری هنر اسلامی» منتشر می‌شود
کد خبر: 3582548
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

«شکل‌گیری هنر اسلامی» منتشر می‌شود

گروه شبکه اجتماعی: کتاب «شکل‌گیری هنراسلامی» به زودی از سوی نشر سینا منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انتشارات حکمت در کانال تلگرام خود از انتشار کتاب «شکل‌گیری هنر اسلامی» با ترجمه مهدی گلچین عارفی خبر داده که از سوی نشر سینا به چاپ می‌رسد. در معرفی این کتاب آمده است: در این مطالعه موشکافانه، الگ گرابار، مورخ بزرگ هنر اسلامی، عصاره یافته‌های خود درباره پیدایش این هنر را یک‌جا گرد آورده است. خواننده در سفری حیرت‌آور، از راه آشنایی با مهم‌ترین آثار هنر متقدم مسلمانان، با ریشه‌های جغرافیایی و تاریخی و اجتماعی شکل‌گیری این سنت هنری آشنا می‌شود.
کتاب با طرح پرسش‌هایی اساسی، باورهای پذیرفته درباره هنر اسلامی را سست می‌کند؛ پرسش‌هایی که دایره شمول آن صرفاً به جهان اسلام محدود نمی‌ماند و به تأمل در اصل معنای هنر و فرهنگ می‌انجامد. چیره‌دستی نویسنده در استخراج معنا از صورت‌های هنری و تلاش برای رسیدن به لایه‌های فرهنگی و روانشناختی پنهان در پس صورت‌ها تصویری تازه و بدیع از نخستین گام‌های پیدایش یکی از مهم‌ترین سنت‌های هنری جهان پدید آورده است.
یادآور می‌شود، این کتاب پیش از این سوی مترجمی دیگر به چاپ رسیده و در ترجمه‌ای تازه از سوی مهدی گلچین عارفی به چاپ خواهد رسید.
captcha