افزایش قدرت کشور، تنها عامل بازدارنده استکبار از ظلم است
کد خبر: 3582622
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

افزایش قدرت کشور، تنها عامل بازدارنده استکبار از ظلم است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت بجنورد گفت: تنها عاملی که جامعه استکباری را از ظلم و زور بازمی‌دارد، این است که در برابر آنان قدرتمند شویم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: جامعه استکباری منطق، احساس و استدلال ندارد و طرح مباحث احساسی آنان را از زور کردن باز نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه فقط با قدرت می توانیم جامعه استکباری را از ظلم  و زور بازبداریم، افزود: دشمنان حق ما را نمی دهند مگر اینکه در برابر آنان قدرتمند شویم.
نوری با تاکید بر اینکه با قدرت و هماهنگی می توان حق خود را پیگیری کرد، عنوان کرد: اگر درهشت سال دفاع مقدس قدرت نداشتیم نمی توانستیم ایستادگی کنیم و حق خود را بگیریم و آن هم در آن برهه از زمان که همه کشورها حق را به متجاوز دادند.
وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس اوج خباثت نظام استکباری است، گفت: در دوران جنگ با کمک کشورهای خارجی حلبچه عراق در تیررس بمب های شیمیایی قرار گرفت که بعد از واقعه هیروشیما که توسط غربی ها و نظام استکبار به وجود آمد این اتفاق مهمترین ضایعه بود زیرا بیش از پنج هزار نفر از زنان و کودکان و مردان بیگناه جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: پس از آن نیز هفت هزار نفر در آن منطقه به دلیل استفاده از سلاح های شیمیایی مصدوم شده و هنوز هم در آن محل افرادی معلول به دنیا می آیند.
نوری با بیان اینکه پس از جنگ ۱۳ کشور دنیا خود اذعان کردند که در این جنگ هشت ساله به عراق سلاح شیمیایی می دادند، خاطرنشان کرد: با توجه به شکایت در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی عراق، به سازمان ملل، آنان تصاویر را دیده و کشتار را تائید کردند، اما سپس قطعنامه ۶۱۲ را صادر کردند که در متن آن از ایران و عراق خواسته شده بود از سلاح شیمیایی استفاده نکنند.
وی یادآور شد: معنای این قطعنامه غلط بوده و مفهوم عجیبی دارد که پنج هزار نفر انسان بیگناه توسط عراق کشته شده، بعد سازمان ملل بگوید از سلاح شیمیایی استفاده نکنید.
نوری با بیان اینکه هر گاه با دشمنان مذاکره کرده و در صلح بودیم باید بیشتر مراقب آنان باشیم، خاطرنشان کرد: زیرا آنان به وسیله زبان به عنوان سنبل جنگ فرهنگی ایمان، اعتقاد و باورهای جامعه اسلامی را تهدید می کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در میدان نبرد حاضر نیستند زنده بودن ما را ببینند، گفت: آنان از پیشرفت و ترقی کشور در هر بستر و حوزه ای همانند اقتصادی ناراحت خواهند شد.
نوری با بیان اینکه از دشمنان نباید هیچ گاه غافل شویم گرچه در زبان و گفتار به ستایش ما بپردازد، گفت: دشمنان وقتی از در صلح وارد شوند باید بیشتر به آنان توجه کرد زیرا استکبار به کسی رحم نمی کند.
وی با اشاره به سالروز رحلت سید احمد خمینی (ره)، ادامه داد: مراقبت سید احمد خمینی ازامام راحل همواره مثال زدنی بوده و وی به عنوان دفتر داری امین ، در بیان سخنان، حرکات و رفتارهای امام راحل ذره ای کم و زیاد نکرده و نهایت امانت داری را رعایت کردند.
نوری گفت: براساس سخنان سید احمد آقا خمینی در رنج نامه خود، امروز همه بایدمتحد و محکم تر در کنار مقام معظم رهبری باشیم تا ایشان احساس تنهایی نکنند.
captcha