گزارشی از آئین روز ملی راهیان نور/ شهداء مروجان سنت حق‌خواهی در عالم
کد خبر: 3582748
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

گزارشی از آئین روز ملی راهیان نور/ شهداء مروجان سنت حق‌خواهی در عالم

گروه جهاد و حماسه: تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز در سوریه، عراق و برخی کشورهای آفریقا و در جای جای عالم شاهد حق خواهی هستیم. این حق خواهی به دنبال درسی است که از شهدای انقلاب اسلامی و بزرگان دین فراگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  به مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور,  آئین ملی روز راهیان نور صبح امروز(جمعه)، ۲۰ اسفند با حضور مقامات کشوری و لشکری و جمعی از کاروان‌های راهیان نور در اردوگاه متمرکز کشوری شهر خرمشهر برگزار شد.
آیت الله رئیسی سخنران ویژه روز ملی راهیان نور/ گزارش کامل از آئین روز ملی راهیان نور+صوت وعکس

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور و نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان، امیرمحمد فهمیده قاسم‌زاده، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس, سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، حسام‌الدین آشنا، نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در امور راهیان نور, غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، سردار محمد علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان و ناخدا نادر حمودی، فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.
حسن مطلع این مراسم، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز کشوری، مسعود سیاف زاده بود. سپس با اجرای سرود ملی، برنامه رسما آغز شد.

آیت الله رئیسی سخنران ویژه روز ملی راهیان نور/ گزارش کامل از آئین روز ملی راهیان نور+صوت وعکس
در ادامه حسام‌الدین آشنا، حجت‌الاسلام تویسرکانی و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی دقایقی به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم نماهنگ «من انقلابی‌ام» با نوای صادق آهنگران, تمبر روز ملی راهیان نور, اطلس مناطق عملیاتی دفاع مقدس غرب و جنوب غرب, نرم افزار موبایلی دفاع مقدس و راهیان‌نور، لوح فشرده خاطرات صوتی راویان دفاع مقدس، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری مدیرعامل موسسه روایت سیره شهدا، جواد تاجیک مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی, حسین یکتا، محمدحسین کفعمی، سیدمحمود تقی‌زاده از روایان دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فر امام جمعه، ولی الله حیاتی فرماندار و سرگرد علیرضا خردمند فرمانده سپاه خرمشهر خانواده‌ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین عبدالله ضابط، خانواده شهید علیرضا رستمی از خادمان شهدا و خانواده شهیدان مدافع حرم رضا فرزانه و محمد بلباسی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

آیت الله رئیسی سخنران ویژه روز ملی راهیان نور/ گزارش کامل از آئین روز ملی راهیان نور+صوت وعکس

در ادامه حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی سخنران ویژه مراسم روز ملی راهیان نور بود. وی در سخنانی با اشاره به اینکه نورانیت عالم و آنچه نورانیت در عالم وجود دارد متعلق به وجود مقدس خداوند است, گفت: بسیاری از حکومت‌ها و نظام‌ها لشکرهایی برای دفاع از کشورشان دارند، آن ارتش‌ها دارای سلاح‌های بسیار پیشرفته هستند؛ اما کدامیک از این ارتش‌ها قدسی و مقدس هستند؟ آنچه بسیج و ارتش را قدسی می‌کند، بودن در پرتو نورانیت حق است و هر بسیجی، سپاهی و ارتشی گامش متفاوت با دیگر نظامیان جهان است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: قوانین بسیاری از نظام‌های عالم با باید و نبایدهای همراه است اما کدام یک قدسی است؟ شاخصه قدسیت و نورانیت نظام این است که هر شخص و عامل نظام برای قدسی شدن باید خدایی عمل کند.

آیت الله رئیسی سخنران ویژه روز ملی راهیان نور/ گزارش کامل از آئین روز ملی راهیان نور+صوت وعکس

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این سرزمین که دفاع مقدس در آن رقم خورده است، نورانیت بخش است گفت: اگر عاشورا درس بزرگ چگونه زیستن است، به این دلیل است که عاشورا آفرینان با نورانیت حرکت کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اشاره به اینکه وجه مشترک وصایای شهدا تاکید بر حفظ ارزش‌ها است، گفت: معلم بزرگ این سرزمین، شهدا هستند و راهیان نور یک کلاس درس است. درس شهامت، دوست‌شناسی، دشمن‌شناسی و خستگی‌ناپذیری در انجام وظایف را باید از شهدا آموخت.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران راهیان نور، گفت: باید به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور باز نگاهی بشود تا شاهد گسترش این حرکت باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز در سوریه، عراق و در برخی کشورهای آفریقا و در جای جای عالم شاهد حق خواهی هستیم. این حق خواهی به دنبال درسی است که از شهدای انقلاب اسلامی و بزرگان دین فراگرفته‌اند. 

آیت الله رئیسی سخنران ویژه روز ملی راهیان نور/ گزارش کامل از آئین روز ملی راهیان نور+صوت وعکس

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه برای ساختن کشور، رفع مشکلات و عبور از تنگناها نیازمند خداباوری و خودباوری هستیم, اظهار کرد: در دفاع مقدس این حرکت صورت گرفت. رزمندگان با خداباوری و خودباوری در عرصه‌های سخت، ایستادگی کردند و پیروز شدند. ما معتقدیم این نظام که به دست مردان بزرگی پیروزی‌اش رقم خورده است، می‌تواند مشکلات خود و حتی مشکلات تمام مسلمانان جهان را برطرف کند.

در پایان این مراسم، صادق آهنگران، دقایقی به شعرخوانی و روضه خوانی در ذکر مصائب اهل بیت(ع) پرداخت که در ادامه ارائه می‌شود.

تلاوت قرآن مسعود سیاف زاده

کد
دریافت

صادق آهنگران

کد
دریافت


captcha