شکوه محفل قرآنی طرح «اسوه» با بداخلاقی قاری میهمان مخدوش نشد
کد خبر: 3582830
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

شکوه محفل قرآنی طرح «اسوه» با بداخلاقی قاری میهمان مخدوش نشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم(اسوه) گفت: با وجود عدم حضور قاری میهمان در محفل انس با قرآن حرم رضوی، شکوه این محفل قرآنی به هیچ وجه مخدوش نشد.

محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم(اُسوه) در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نسبت به عدم حضور قاری بین‌المللی دعوت شده به محفل اُنس با قرآن کریم در حاشیه ششمین دوره طرح اسوه در مشهد مقدس که در روزهای قبل برگزار شد و ابهاماتی را برای حاضران ایجاد کرد، گفت: چند روز پیش برای برگزاری محفل انس با قرآن مقرر شد از تعدادی از قاریان نوجوان عضو طرح اسوه و یکی از قراء برجسته کشور استفاده کنیم در این بین، معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی مساعدت نمود که هدیه قرآنی این قاری محترم را تدارک و تقدیم نماید که البته این، یک ‌روال پسندیده و قابل تقدیر در فعالیت‌های فرهنگی قرآنی آستان مقدس است.
زنگ خطر برای جامعه قرآنی
میرزاجانی ادامه داد: از طرف همکاران طرح اسوه هم، طی دو نوبت با این قاری ارجمند هماهنگی تلفنی به عمل آمد. مع‌الوصف، در حین برگزاری محفل، با توجه به عدم حضور وی تا آن ساعت، یکی از همکاران با ایشان تماس گرفت تا زمان دقیق ورودشان به برنامه را جویا شود که وی اظهار کرد: به دلیل میزان اندک حق‌الزحمه پرداختی از طرف آستان قدس رضوی، تمایل برای حضور در این محفل ندارد!.
مدیر طرح اسوه اضافه کرد: این حرکت غیر قابل قبول و موارد مشابه آن که متأسفانه کم و بیش به گوش می‌رسد یک بداخلاقی است که زنگ خطر را برای جامعه قرآنی کشور به صدا در آورده و بسی جای تاسف دارد!.
میرزاجانی گفت: البته محفل آن شب ما، به لطف قرآن با بهترین کیفیت و با درخشش و تلاوت‌های زیبای قراء نوجوان برگزار شد و این بدعهدی قاری مدعو، خدشه‌ای به آن وارد نکرد، لکن تلاش و تصمیم‌گیری جهت حل مسائل این چنینی که به هیچ وجه در شأن جامعه قرآنی نیست، از ضروریاتی است که سریعاً می‌بایست در دستور کار مبادی ذیربط قرار گیرد.
فعلا این آسیب عمومی نیست
این کارشناس قرآنی در تبیین دلایل این آسیب در بین جامعه قاریان گفت: البته معتقدم فعلاً این آسیب، عمومی نیست ولی اگر به همین منوال پیش برود، تسرّی پیدا خواهد کرد و به نظرم حداقل دو علّت برای آن قابل ذکر است. دلیل اول در برخی موارد گره خوردن ارتزاق و معیشت قشر فهیم قاریان به درآمد ناشی از تلاوت در محافل و مجالس است آن هم به نحوی که این درآمد، به اندازه‌‌ای باشد تا زندگی ایده‌آلی را برای ایشان رقم بزند. در حالیکه به نظر بنده، زندگی ایده‌آل و آن‌چنانی از مجرای درآمد مربوط به قرائت قرآن، با رسالت و مأموریت یک قاری در تضاد است. اصولاً جایگاه تبلیغ و انتشار کلام الهی، نمی‌تواند محمل ثروت‌اندوزی باشد بلکه زیّ‌حاکم بر آن، همان زیّ‌طلبگی است.
اشتباه در پرداخت حق‌الزحمه‌های سنگین توسط برخی نهادها
میرزاجانی تصریح کرد: دلیل دوم نیز، دامن‌زدن نهادها و سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی و مردمی متمکّن به این جریان است. در مواردی این مجموعه‌ها با پرداخت حق‌الزحمه‌های سنگین به برخی قاریان ممتاز و برجسته، ناخواسته این فضای مسموم تصنعی را ایجاد می‌کنند و به آن دامن می‌زنند که این روال به تدریج به عنوان یک امر موجّه و طبیعی جلوه می‌کند.
میرزاجانی در پایان سخنان خود در این زمینه اظهار امیدواری کرد تا با مراقبت از ساحت مقدس قرائت و قاریان، روز به روز بر اعتلای این جایگاه نزد آحاد جامعه افزوده گردد.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
جوادزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۰۳
1
1
سلام چه عجب بالاخره شورا اقدام به مصاحبه های انتقادی کرد و از آن خنثی بودن خارج شد امیدو اریم این روند را همیشه ادامه دهند و نه اینکه تنها این بار آن هم چون به ذائقشون خوش نیومده
ممنون از ایکنا
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۰۴
1
0
واقعا که ...............
از ماست که بر ماست
عضو جامعه قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۰۵
0
0
اصلا اینجور مباحث در خور جامعه قرآنی نیست.... یعنی واقعا انقد مادیات مهم است که برای تلاوت کلام خدا نرخ تعیین کنیم؟؟؟؟؟؟ متاسفم همین
فعال قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۷
0
0
واقعا آدم میمونه چی بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۴۱
0
1
لطفا اگر می‌شود نام این قاری را بیان کنید تا جامعه قرآنی بیدار شوند
مرتضی سیافی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۴:۰۱
0
1
کاش اسم قاری رو منتشر میکردید تا هشداری باشه برای جامعه قرآنی
مروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۸:۲۴
0
0
جامعه قاریان خود باید اتحادیه ای تشکیل بدهند و در این باره تصمیم بگیرند تو خیلی از زمینه ها دارند به کندی عمل می کنند و خود را به عنوان یک جریان اثرگذار معرفی نکردند
captcha