زندگی فاطمی نیازمند معرفی جامع به نسل جوان است
کد خبر: 3583370
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

زندگی فاطمی نیازمند معرفی جامع به نسل جوان است

گروه معارف: مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه موفق نشده‌ایم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را به‌صورت شایسته تبیین و معرفی کنیم، گفت: زندگی فاطمی نیازمند معرفی جامع به نسل جوان است.

حجت‌الاسلام سید‌مرتضی موسوی جاجرمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه های خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی جامع بشریت است و همانطور که امام زمان(عج) می فرمایند الگوی ما مادرمان است، باید این الگوی کامل به تمامی جامعه بشریت معرفی شود.
وی ادامه داد: فضای فرهنگی جامعه نیازمند معرفی الگوهای دینی و تبیین زندگی ائمه اطهار است و در این میان بیان زندگی شخصیتی که خود الگوی امامان شیعه بوده است، بسیار ضروری است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه های خراسان شمالی با بیان اینکه آئین همسر داری، تربیت فرزند، زندگی اجتماعی، سیاسی و ساده زیستی حضرت فاطمه(س) الگوی خوبی برای بانوان و مادران جامعه است، خاطرنشان کرد: تعاملات میان زن و شوهر و نحوه آراستگی ایشان برای همسر، رفتار با شوهر و بهترین برخورد با علی(ع) رفتارهایی است که اگر در زندگی های امروزی عملی شود، بسیاری از اختلافات زوج ها از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی گفت: پس از ازدواج پیامبر اسلام از دختر گرامی خود پرسیدند امام علی(ع) چگونه شوهری است و ایشان در پاسخ می گویند بهترین همسر است و در جواب این سوال پیامبر امام علی(ع) نیز می فرمایند فاطمه زهرا(س) بهترین یار و یاور در مسیر نعمات خداوند است.
وی با تاید بر اینکه در زمینه شهادت این بانوی گرامی در مسیر دفاع از ولایت شبهاتی را مطرح می کنند، اضافه کرد: البته دختر پیامبر گرامی اسلام با درک حقایق زمان خویش آگاهانه به میدان آمده و در این راه جان و سلامتی و فرزند خویش را فدای ولایت امام زمان خود می کند.
وی با اشاره به اینکه پس از رحلت پیامبر اسلام و سکوت مرگ بار صحابه، حضرت زهرا در خطبه فدکیه حقایق جامعه و مسائل دینی را تبیین کرده و به روشنگری پرداختند، تصریح کرد: امروز نیاز است تا این خطبه ارزشمند در جامعه با تحلیل بیان و تبیین شود.
captcha