ساختن ایرانی آباد و آزاد، وظیفه امروز خانواده شاهد و ایثارگر است
کد خبر: 3583391
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

ساختن ایرانی آباد و آزاد، وظیفه امروز خانواده شاهد و ایثارگر است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان شمالی وطیفه کنونی خانواده‌های شاهد و ایثارگر را کمک به ساختن ایرانی آباد و آزاد و امیدبخشی به جامعه خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، در آیین ویژه تجلیل و تکریم فرزندان شهدا و مادران همکاران معظم شاهد شاغل در استانداری و فرمانداری‌های این استان، حضور 46 فرزند شهید، 23 برادر شهید، چهار خواهر شهید، 34 جانباز و شمار زیادی رزمنده و فرزندان جانباز شاغل در استانداری و ادارات زیرمجموعه آن را مایه افتخار این تشکیلات توصیف کرد.
وی گفت: حضور مدیرانی از خانواده معظم شاهد و ایثارگر در این مجموعه نشانه اهمیتی است که نظام اسلامی برای این قشر قائل است.
وی با اشاره به تقدیم حدود سه هزار شهید خراسان شمالی به انقلاب و نظام اسلامی، برای حل مشکلات و دغدغه های این خانواده ها تأکید کرد و افزود: سرکشی از خانواده های گرانقدر این شهدا و پیگیری مطالبات آنان بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.
صالحی با اشاره به تعبیری که از شهدا به عنوان شمع تاریخ یاد می کند، تصریح کرد: شهدا به این دلیل چنین توصیف شده اند که مصداق خودسوزی برای دیگرسازی هستند و اکنون نیز خانواده های آنان گرمابخش جامعه محسوب می شوند.
استاندار با بیان این که خانواده معظم شاهد و ایثارگر بیش از دیگر اقشار دلسوز نظام و کشور هستند، گفت: بازماندگان شهدا باید با هم افزایی و همدلی برای موفقیت ها و پیروزی های بیشتر نظام اسلامی تلاش کنند.
مقام عالی دولت در استان با یادآوری حوادث و رویدادهای عمده سیاسی  واجتماعی پس از پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی، موفقیت ها و پیروزی های روزافزون نظام در عرصه های گوناگون اعم از جنگ تحمیلی و مقاومت در برابر تحریم ها و پیروزی در عرصه دیپلماسی و به ثمر نشستن برجام را همگی نشأت گرفته از ایمان، اراده، اتحاد و مقاومت مردم ایران به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و از آنان خواست همانند گذشته، در امیدبخشی به جامعه و کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم نقش آفرینی کنند.
استاندار هم چنین دعوت از 130 مقام مسئول کشوری و حضور آنان در خراسان شمالی و نیز، مذاکرات و دیدارهای انجام شده در سفر اخیر هیئت اقتصادی استان به آلمان و فرانسه را زمینه ساز بالفعل شدن قابلیت های بالقوه این خطه دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده و عملیاتی شدن طرح ها، نتایج این اقدامات به زودی برای عموم  ملموس تر شود و بهبود شاخص های توسعه ای این استان و ارتقای جایگاه آن در شاخص های کلان کشوری را شاهد باشیم.
در پایان این نشست از فرزندان شهدا و مادران همکاران شاهد شاغل در مجموعه استانداری و فرمانداری های خراسان شمالی تجلیل شد.
captcha