راه‌یابی 57 حافظ قرآن الازهر به مرحله نهایی مسابقات تلویزیونی
کد خبر: 3583580
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

راه‌یابی 57 حافظ قرآن الازهر به مرحله نهایی مسابقات تلویزیونی

گروه بین‌الملل: شبکه تلویزیونی «السلام علیک أیها النبی» مصر با اعلام نتایج مسابقات قرآنی ویژه این شبکه، از راه‌یابی 57 حافظ قرآن الازهر از بین 2312 متسابق به مرحله فینال نخستین رقابت‌های تلویزیونی این کشور خبر داد.

صعود 57 حافظ قرآن الازهر به مرحله نهایی مسابقات تلویزیونی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صدی البلد، دور مقدماتی مسابقات شبکه تلویزیونی «السلام علیک ایها النبی» مصر موسوم به مسابقات «الهام السلام» با مشارکت 2312 داوطلب ممتاز دختر و پسر در گروه‌های سنی مختلف و از تمام مقاطع آموزشی مؤسسه‌های متعدد الازهر از سراسر مصر انجام شد.
بر همین اساس، شبکه تلویزیونی ـ ماهواره‌ای «السلام علیک ایها النبی» اعلام کرد: از میان 2312 متسابقی که در رقابت‌های مقدماتی شرکت کردند، 57 نفر به رقابت‌های نهایی و فینال راه یافتند. 
بنابراین گزارش، از 57 متسابق راه‌یافته به رقابت‌های پایانی، 11 نفر در رشته قرائات مختلف قرآنی و 46 متسابق دیگر در زمینه حفظ و تجوید قرآن با روایت حفص از عاصم به رقابت می‌پردازند.
این مسابقه شامل بخش‌هایی چون حفظ قرآن کریم، حسن صوت و تلاوت و استعدادهای خطابه و شاعری است.
رقابت‌های نهایی در داخل استودیوهای شبکه تلویزیونی «السلام علیک ایها النبی» برگزار می‌شود و از این تعداد، پنج نفر به‌عنوان نفرات برگزیده، معرفی می‌شوند و جوایز نفیسی چون عمره مفرده به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
captcha