نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن + عکس
کد خبر: 3583637
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
احمد رمضانی تبیین کرد؛

نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن + عکس

گروه بین‌الملل: معاون اجرایی مرکز اسلامی هامبورگ با تشریح نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن گفت: در طول سال با توجه به نیاز شرکت‌کنندگان، فعالیت‌های مختلفی برای هرچه بهتر برگزار‌شدن مسابقات تدارک دیده شد.

نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن
احمد رمضانی، معاون اجرایی مرکز اسلامی هامبورگ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، در پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن واحد سمعی بصری مرکز اسلامی هامبورگ با هماهنگی‌های لازم زمینه حضور همه خبرنگاران داخلی و خارجی را برای پوشش اخبار این دوره از رقابت‌ها فراهم آورد و یکی از فعالیت‌های پویای این واحد پخش زنده و اینترنتی همه آیین‌های مناسبتی و ویژه مرکز اسلامی هامبورگ است.
احمد رمضانی، معاون اجرایی و مسئول سمعی بصری مرکز اسلامی هامبورگ به منظور تشریح روند آماده‌سازی و برگزاری پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن گفت‌و‌گویی با واحد خبری این مرکز انجام داد و برگزاری این دوره و دوره‌های قبل رقابت‌ها را لطف خداوند دانست.
وی گفت: در طول سال با توجه به نیاز شرکت‌کنندگان، فعالیت‌های مختلفی برای هرچه بهتر برگزار‌شدن مسابقات اعم از برگزاری کلاس‌های هفتگی آموزش قرآن، تشکیل ساعات رفع اشکال، برگزاری مسابقات محلی و دانش‌آموزی تدارک دیده شد.
استقبال گسترده از مسابقات
رمضانی تصریح کرد: خوشبختانه به حول و قوه الهی امسال با استقبال گسترده‌تری از شرکت‌کنندگان حوزه اروپا در این مسابقات مواجه شدیم که متأسفانه به دلیل محدودیت امکانات و فضا برای برگزاری و اسکان متسابقین تنها موفق به پذیرش 150 نفر از متقاضیان شدیم.
مدیر اجرایی مرکز اسلامی هامبورگ درباره اسکان شرکت‌کنندگان و همراهانشان گفت: سعی بر آن شد که در اسکان سه روزه شرکت‌کنندگان در مرکز اسلامی هامبورگ شرایطی مطلوب برای حضور آنان فراهم شود که با همکاری بخش‌های مختلف این مهم محقق شد.
وی افزود: حضور پررنگ قشر جوان در این مسابقات از ملیت‌های مختلف کاملا مشهود بود و وجود شرکت‌کنندگانی فرهیخته به اعتلای رقابت‌ها افزود.
مسئول واحد سمعی بصری مرکز اسلامی هامبورگ گفت: علی‌رغم کمبود فضای کافی و مجزا برای پذیرایی و اسکان، رقابت‌ها از درجه کیفی بالایی برخوردار بود و به یاری خداوند متعال قادر به برپایی مسابقات به نحو احسن بودیم.
شوق وافر جوانان برای رسیدن به هدفی والا
وی با اشاره به اشتیاق و علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در مسابقات گفت: نکته‌ جالب توجه و مهم در حضور پنج ساله اینجانب در این مسابقات اروپایی قرآن، معنویت حاکم بر روحیه جوانان شرکت‌کننده است که با شوق وافر از مدت‌ها قبل به منظور آمادگی و شرکت در این مسابقات و رسیدن به غایتی والا تلاش می‌کنند و صد البته برکات حضور قرآن در مراحل زندگی خود را نظاره‌گر هستند.
رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این که خداوند به بندگانی که او را می‌خوانند، پاسخ داده و ندای آنان را اجابت می‌کند، گفت: این مسئله در آیه 186 سوره بقره که می‌فرماید: « وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ: و چون بندگان من درباره من از تو سؤال می‌کنند بگو که من نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می‌دهم»، مورد تأکید واقع شده است.
احمد رمضانی در پایان تصریح کرد: امید است همه اقداماتی که از جانب معاونت اجرایی برای پیشبرد هرچه بهتر این مسابقات انجام می‌شود، اگر چه اندک و با بضاعت کم، مورد قبول درگاه احدیت و عنایت خاص حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) قرار گیرد. تمام اعمالی که انجام می‌دهیم حتی اگر ذره‌ای و مثقالی باشد به خودمان باز می‌گردد و بازتابش را در زندگی خواهیم دید چه اینکه می‌فرماید: «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ: پس هر كه هم‌وزن ذره‌‌اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد»(زلزال 7).

نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن + عکس

نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن + عکس

نحوه ساماندهی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن + عکس
captcha