پیشتازی شعبه رسالت جامعة‌القرآن در المپیاد «راسخون»
کد خبر: 3583652
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

پیشتازی شعبه رسالت جامعة‌القرآن در المپیاد «راسخون»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حافظان شعبه رسالت بانوان بزرگسال جامعةالقرآن الکریم در المیپاد قرآنی ـ علمی راسخون 15 جزء استان تهران و البرز حائز رتبه برتر شدند.

منیر روحی، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اعلام نتایج المپیاد راسخون 15 جزء قرآن که بین 9 شعبه استان تهران و البرز تشکیل شد، گفت: این المپیاد در دو بخش آزمون شفاهی و کتبی شامل رشته‌های حفظ و مفاهیم به صورت همزمان در شعب مرتبط و دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: در مجموع 170 شرکت‌کننده این رقابت‌ها که بین حافظان آقا و بانو در مقاطع مختلف سنی نوجوانان و بزرگسالان برپا شد، مطهر روستایی با کسب امتیاز 91/50 و زهرا سادات روحانی با کسب امتیاز 90/71 از شعبه رسالت بانوان بزرگسال و سعید پیله‌ور از شعبه طلاب تهرن با کسب امتیاز 90/36 به عنوان رتبه‌های برتر این المپیاد معرفی شدند.
روحی با اشاره به اینکه رقابت فشرده بوده، بیان کرد: امتیازات شرکت‌کنندگان نزدیک به هم بوده است که این حکایت از میزان تسلط آنها بر محفوظاتشان و همچنین آمادگی‌ آنها دارد.
مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن با اشاره به جزئیات بیشتر امتیازات کسب شده این المپیاد، تصریح کرد: در بخش حفظ شفاهی پنج جزء اول رتبه نخست با کسب امتیاز 100 به زهرا روحانی از شعبه رسالت بانوان تهران، محمدرضا اسدی از تهران رباط کریم، سعید پیله‌ور و مهدی علی گلیان از شعبه طلاب تهران، علی لندلانی و محمدحسین حسنی از شعبه نامجو و مجتبی احمدی از شعبه ورامین تهران رسید.
وی ادامه داد: همچین رتبه دوم این بخش با کسب امتیاز 99/50 به ترتیب زهرا به طلب از شعبه امام حسین نوجوان، فاطمه شاه‌محمدی از شعبه رسالت تهران و مجید مساعدیان از شعبه ورامین و رتبه سوم را نیز با کسب امتیاز 99/25 مریم سادات جلالی از شعبه رسالت تهران و محمدمهدی سراخ‌ای از شعبه ورامین حائز رتبه شد.
روحی عنوان کرد: همچنین فاطمه اردستانی از شعبه رسالت تهران، مهدی شعبانی از شعبه امام حسن عسکری تهران، محمد طاهری و سبحان قادری از تهران شعبه نامجو توانستند با به‌دست آوردن رتبه 99 به عنوان نفرات چهارم معرفی شوند. همچنین رتبه پنجم را فاطمه مولایی از شعبه رسالت تهران با کسب امتیاز 98/75 به‌دست آورد.
مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن اظهار کرد: در آزمون شفاهی در رشته پنج جزء دوم رتبه نخست را زهرا سادات روحانی از شعبه رسالت بانوان، مهدیار شیرازی فراشاه و مهدی شعبانی از شعبه امام حسن عسکری تهران، محمدرضا اسدی از رباط کردیم، سعید پیله‌ور از شعبه طلاب، مجتبی احمدی از شعبه ورامین، محمدحسین حسنی از شعبه نامجو، امیرعلی رحیمی از شعبه قرائت، محمد بهرامی فروتن از شعبه قرائت تهران کسب کردند.
وی ادامه داد: همچنین از سوی داوران نیز فاطمه شاه‌محمدی از شعبه رسالت تهران با کسب امتیاز  99/50 توانست رتبه دوم را بدست آورد و رتبه سوم به مطهره روستایی از شعبه رسالت تهران و زینب نمدی از شعبه امام حسین نوجوانان با کسب امتیاز 99 و رتبه چهارم به فاطمه آقایی با کسب امتیاز 98 و صبا نرم‌چشم با کسب امتیاز 97/50 از شعبه رسالت تهران توانست حائز رتبه پنجم شود.
روحی اضافه کرد: همچنین در رشته پنج جزء سوم نیز مطهره روستایی از شعبه رسالت، امیر علی رحیمی از شعبه قرائت تهران، مهدیار شیرازی فراشاه و مهدی شعبانی از شعبه امام حسن عسکری و حسین خورشیدی از شعبه کرج البرز با کسب امتیاز 100 رتبه ا ول را کسب کردند.
وی بیان کرد: همچنین رتبه دوم را زهرا سادات روحانی از شعبه رسالت تهران، محمدحسین پیرعباسی از شعبه امام حسن عسکری(ع) با کسب امتیاز 99/50 و رتبه سوم را محمدهادی نصیری‌پور از شعبه امام حسن عسکری تهران با کسب امتیاز 99/25 به‌دست آورد.
مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن تصریح کرد: همچنین مجتبی احمدی از شعبه ورامین تهران و محمد بهرامی فروتن از شعبه مرکز قرائت تهران با امتیاز 99حائز رتبه چهارم و علی جنتی از شعبه مرکز قرائت با کسب امتیاز 98/50 توانست رتبه پنجم را به‌دست آورد.
روحی با اشاره به بخش کتبی آزمون حفظ اظهار کرد: همچنین در این بخش نیز سعید پیله‌ور از تهران شعبه طلاب با امتیاز 95، فاطمه مولایی از استان تهران شعبه رسالت و مهدی شعبانی از شعبه امام حسن عسکری(ع) با امتیاز 87/50 و مطهره روستایی، زهرا سادات روحانی، مریم سادات جلالی،  زهرا شفق و زهرا ترجمان از شعبه رسالت با امتیاز 85  و فاطمه اردستانی، صبا نرم‌چشم و مهسا افراسیابی و فاطمه شاه‌محمدی از شعبه رسالت، مهدی علی‌گلیان از شعبه طلاب، محمدهادی نصیری‌پور از شعبه امام حسن عسکری، مهدی رسول‌خانی از شعبه امام حسن عسکری، فاطمه ابراهیمی از شعبه امام حسین نوجوان و زهرا نادری از شعبه رسالت و مجتبی احمدی از شعبه ورامین با امتیاز 82/50 و محمدرضا بهبودی و محمدحسین پیرعباسی از شعبه امام حسن عسکری(ع) با امتیاز 80 توانستند به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کنند.
وی عنوان کرد: در رشته مفاهیم کتبی نیز حمیدرضا تاجیک از تهران شعبه ورامین با امتیاز 92/50، فاطمه ملوکتی و مطهره روستایی با امتیاز 90 ، زهرا سادات روحانی، فاطمه شاه‌محمدی و مهسا افراسیابی از شعبه رسالت و مجید صائبیان از تهران شعبه ورامین با امتیاز 87/50، مهدیار شیرازی فراشاه از شعبه امام حسن عسکری(ع) تهران با امتیاز 85، زهرا شفق، زهرا ترجمان، صبا نرم چشم، فاطمه اردستانی و مریم سادات جلالی از شعبه رسالت تهران با امتیاز 82/50، حسین خورشیدی از شعبه کرج البرز و مهدی علی گلیان از شعبه طلاب تهران با امتیاز 82/50 توانستند به عنوان منتخبان رتبه‌های اول تا پنجم مشخص شوند.
captcha