تجلیل از 300 فعال قرآنی نداجا/ جذب کارکنان وظیفه در دارالقرآن‌ها طی سال آتی
کد خبر: 3583810
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
حسین‌پور خبر داد:

تجلیل از 300 فعال قرآنی نداجا/ جذب کارکنان وظیفه در دارالقرآن‌ها طی سال آتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم نیروی دریایی ارتش گفت: جذب کارکنان وظیفه جهت خدمت در دارالقرآن‌های این نیرو طی سال 96 در دستور کار قرار می گیرد.

حامد حسین‌پور، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این نیرو گفت: سال 1395 دومین سال اجرای طرح پنج ساله حفظ قرآن در سطح نیروی دریایی ارتش بود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های قرآنی این نیرو، اظهار کرد: برگزاری بیش از 70 محفل انس با قرآن در سطح ستاد و تمامی مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش، برپایی بیش از 10 کارگاه آموزشی قرآن در سطح پایگاه‌ها و مناطق، برگزاری 20 نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی در سطح مناطق و پایگاه‌ها از جمله این برنامه‌ها بوده است.
حسین‌پور اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به تجلیل از بیش از 300 فعال قرآنی در سطح یگان‌های تابعه، برپایی شش همایش قرآنی، برگزاری جلسات آموزشی و کارگاهی و تجلیل از دست اندرکاران و فعالان قرآنی اشاره کرد.
وی با اشاره به رشد 10 درصدی حفاظ به گونه‌ای که هم اکنون بیش از 450 حافظ قرآن در اجزاء مختلف در سطح نیروی دریایی مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: چهارمین و پنجمین مرحله حفظ تلفنی نیز با بیش از 250 شرکت‌کننده در هر مرحله در سال 1395 برگزار شد که از استقبال خوبی برخوردار بوده است.
مسئول دارالقرآن الکریم نداجا بیان کرد: همچنین سایر فعالیت‌های جانبی چون اردوهای آموزشی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و ... نیز برگزار شد که این عملکرد موجب شد نیروی دریایی به  لحاظ فعالیت قرآنی در سطح نیروهای مسلح از جایگاه شایسته‌ای برخوردار باشد.
وی با اشاره به اهم فعالیت‌های در نظر گرفته شده در سال 96، اضافه کرد: بنا داریم مسابقات حفظ تلفنی را هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه دهیم. همچنین جلسات کارگاهی آموزشی و اعزامی به مناطق حتما افزایش پیدا می‌کند.
حسین‌پور عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های سال 96  می‌توان به جذب کارکنان وظیفه جهت خدمت در دارالقرآن‌های نیروی دریای و خرید و واگذاری اقلام قرآنی شامل نرم‌افزارهای چند‌رسانه‌ای و اندروید و قران ویژه حفاظ اشاره کرد که در دستور کار قرار می‌گیرد.
 وی با اشاره به سه برنامه مهم قرآنی ارتش و نیروی دریایی طی سال جدید، اظهار کرد: مسابقات کارکنان پایور، خانواده‌ها و هشتمین جشنواره حدیث با شکوه‌تر از سال 95 برگزار خواهد شد که از هم اکنون جلسه تأمین مالی و مکان و زمان آن انجام شده است که ان‌شاءالله متعاقبا اطلاع رسانی می‌‌شود.
مسئول دارالقرآن الکریم نداجا وی بااشاره به ویژگی منحصر به فرد فعلالیت‌های قرآنی فرهنگی نداجا، تصریح کرد: محافل انس با قرآن و جلسات قرآنی در ناوگروه‌ها اجرا می‌شد و می‌شود. طی سالی که گذشت قریب 45 ناوگروه به کشورهای مختلف جهت صیانت از مرزها اعزام شده که در تمام اینها جلسات قرآنی، اهدای جوایز به قرآنیان و تقدیر از نفرات قرآنی و دوره‌های حفظ قرآن اجرا می‌شود.
captcha