پویشی برای قرآنی کردن سال نو
کد خبر: 3584041
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
پیشنهاد قاری قرآن برای تحویل سال؛

پویشی برای قرآنی کردن سال نو

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان به ارائه یک پیشنهاد برای قرآنی برگزار کردن لحظات تحویل سال و معنویت بخشیدن بیشتر به این لحظات ارائه داده است.

‌علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآنی در زمان تحویل سال و ایام عید نوروز به عینه دیده شود، گفت: توجه به قرآن و راه‌اندازی یک پویش برای قرآنی کردن زمان تحویل سال ضروری به نظر می‌رسد.
وی افزود: چه زیباست بهار طبیعت و سال نو را با فرازی از آیات الهی آغاز کردن؛ چرا که بی‌شک یکی از عوامل گسترش انس با قرآن کریم در میان اقشار جامعه، قرائت و استماع آیات الهی در موقعیت‌های زمانی خاص همچون تحویل سال است که همه توجهات معطوف لحظه‌ای بیادماندنی است.
شعاعی با اشاره به اینکه بسیار زیبا خواهد بود که این لحظه معنوی متبرک به آیه‌ای از قرآن با صوت دلنشین (البته در اوج صدا و حداکثر نیم دقیقه) یکی از قاریان ممتاز کشور شود و سپس سال نو اعلام شود. در حقیقت نماد شروع سال نو قرآن شود.
وی در پایان در مورد آیات پیشنهادی برای این کار، گفت: پیشنهاد می‌شود برای قرآنی شدن لحظات سال نو در اماکن مختلف یک دقیقه یا 30 ثانیه قبل از لحظه سال تحویل، آیاتی همچون آیه 114 سوره مبارکه مائده و یا آیات دعایی مانند آیةالکرسی توسط قاری ممتازی تلاوت شود. البته می‌توان سنت حسنه تلاوت آیه اول آیةالکرسی را نیز به صورت همگانی و کاملاً رسمی لحظاتی قبل از سال تحویل اجرا کرد.
آیه 114 سوره مبارکه مائده و ترجمه آن؛‌ «قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنْزِلْ عَلَيْنَا مَائِدَةً مِنَ السَّمَاءِ تَكُونُ لَنَا عِيدًا لِأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآيَةً مِنْكَ وَارْزُقْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ؛ عيسى پسر مريم گفت: بارالها پروردگارا از آسمان ‌خوانى بر ما فرو فرست تا عيدى براى اول و آخر ما باشد و نشانه‌‏اى از جانب تو و ما را روزى ده كه تو بهترين روزى ‌دهندگانى».
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۰۹:۴۰
0
0
باید همه در تحقق این امر همکاری کنند
captcha